Nissan Pathfinder – Z horala elegán

Nissan Pathfinder patril už od začiatku predaja k posledným unikátom. Mohol za to podvozok. Ten mal rámovú konštrukciu prevzatú z pickupu Navara.

Novinka už je samostatným modelom, teda aspoň v USA. Nový Pathfinder sa z hranatého drsného auta stal niečím, čo nevyzerá ako pracovný nástroj prispôsobený na každodenné jazdenie. Oblé tvary priniesli istú dávku elegancie… Elegancie aj do hory.

Pre trh v severnej Amerike bude určený motor V6, ktorý poháňa, ako ináč benzín. Bližšie špecifikácie zatiaľ známe nie sú, ale Nissan oznámil, že bude kombinovaný s prevodovkou s plynulou zmenou prevodu. Vyzerá to trocha záludne, ale je to klasický variátor, alebo ináč CVT.

Spojenie V6 a CVT niečo pripomína. Áno, Murano! Tam bol použitý motor V6 z 350z podladený na nižší výkon a iný priebeh krútiaceho momentu. Niektorí ľudia, čo s ním jazdili neboli veľmi nadšení z tejto kombinácie. Uvidíme, ako sa s tým Nissan vyrovnal teraz.

Podstatné je, že prevodové ústrojenstvo teraz môže za zníženie spotreby a emisií až o 25 percent oproti predchádzajúcemu modelu. To je celkom fajn správa.

Auto zvonka stratilo schované kľučky v stĺpiku, ktoré sú nahradené výraznými chrómovými kúskami. Dvojité strešné okno je len akousi čerešničkou na torte nového modelu.

Vnútri si našli miesto kvalitnejšie materiály a prívetivejší dizajn. Dokonca to vyzerá, že Nissan by auto mohol predávať aj ako Infiniti. Veď odtiaľ pochádza aj zábavno-informačný systém.

Novinka je určená primárne pre trh USA. Z toho sa dá očakávať, že niečo podobné príde aj na starý kontinent.