Mini Paceman s najvýkonnejším motorom

V ponuke Mini sa dá veľmi ľahko stratiť. Základný trojdverový hatchback je jasný, rovnako ako kabrio. Trochu zmätku pri nastupovaní pridá Clubman. Prvé točky v hlave spôsobí kupé a roadster. Aby toho nebolo málo, tak z dizajnu Countrymanu, čo je maxi Mini, vznikol Paceman. Ešte stojíte?

Paceman zaplnil medzeru na trhu, ktorá ani neexistovala. Napadá nám, že asi najbližšou konkurenciou bude trojdverový Range Rover Evoque, aj keď len podmienečne.

No a slabý nebude, najmä nie vo verzii s označením JCW (John Cooper Works). Bude však mať pod kapotou to, čo všetky ostatné verzie s rovnakým doplnkom názvu. Štvorvalec s objemom 1,6 litra, zo spolupráce s PSA, ponúkne 160 kW (218 k) a 300 Nm. Stovka je na tachometri za 6,9 sekundy a vyštverá sa až k 225 km/h.

Športový podvozok poslal auto o 10 mm k zemi. Takže zbohom konkurencia Evoque. Zmenil sa aj kompletný styling auta. Má iné nárazníky, predný z Countruamanu JCW a osemnásťpalcové disky. Devätnástky sú za príplatok.

Vnútri je znova rovnaká pesnička, len pribudlo tlačidlo Sport. Po jeho stlačení bude Paceman JCW rýchlejšie reagovať na plyn, spevní riadene a zmení zvuk výfukov. Ak sa v aute nachádza automatická prevodovka, skráti aj časy preradenia.

Ak sa vám zdalo zrýchlenie 6,9 sekundy ako hodnota, ktorá nie je nijako zvláštna, tak vedzte, že to je kvôli pohonu všetkých kolies. V normálnych situáciách ide 50 percent výkonu cez elektromagnetický diferenciál dopredu a 50 dozadu.  V extrémnych bodoch môže putovať všetko dozadu.

Mini Paceman JCW sa ukáže na autosalóne v Detroite a tesne na to sa začne aj predávať. V UK bude jeho cena 29 535 britských libier. Prepočet je zbytočný, cenová politika u nás bude kompletne iná. Takže treba len počkať.