Vlajková loď Citroënu, C6, odplávala

Citroën C6 bol plánovaný ako konkurent všetkých áut vyššej strednej triedy. Okrem nemeckého tria E/A6/5 tvorili protivníkov aj Renault Latitude, Lancia Thema a Volvo S80. C6 nevynikalo v predajnosti, od roku 2005 doteraz sa vyrobilo len okolo 20 000 kusov.

V čom však Cé šestka vynikala bol dizajn. Výzor je nezameniteľný s akýmkoľvek iným autom. Štíhla predná kapota prechádzala do liftbackovo tvarovanej časti pre pasažierom ukončenej kufrom sedanu. Zvláštnym prvkom dizajnu sa stalo zadné okno. Nie je vypuklé, zvnútra von, ako na všetkých ostatných autách, je vpuklé. Prínos to síce nemá žiadny, ale esteticky auto posúva úplne inde ako je zaužívané.

Dizajnér Jean-Pierre Ploué vytvoril dôstojného nástupcu hranatého modelu XM. Tvary boli natoľko avantgardné, že naživo auto pôsobilo ako lietajúci tanier, ako niečo, čo vidíte, ale potom neviete, či to nebol len sen. To isté zvnútra. Elegantné tvary, ktoré narúšalo len použitie koncernových ovládačov. V strede displej s informáciami a rýchlomer v malej štrbinke pred vodičom.

Motory prekvapivé neboli. V diaľke počuť šepot Peugeotu 607. Takže šesťvalec na benzín s objemom 3,0 a výkonom 155 kW (210 k) a V6 2,7 HDi na naftu dosahujúci 150 kW (204 k). Časom pribudol menší štvorvalec 2,2 HDi s 125 kW (170 k) a v 2009 odišiel 2,7 HDi a nahradil ho 3,0 HDi s 177 kW (240 k).

C6 stavila okrem dizajnu aj na výbavu. Okrem nastaviteľného hydropneumatického podvozku Hydractive 3+ s možnosťou elektronicky meniť tuhosť mala vlajková loď v arzenáli Head-Up Display, systém varovania pri opustení jazdného pruhu a natáčacie xenónové reflektory. Samostatnou kapitolou bol spojler na kufri, ktorý sa automaticky vysúval a pri brzdení fungoval ako aerodynamická brzda. A netreba zabudnúť na bezrámové okná.

C6 bude chýbať. Po jej odchode z vyššej strednej triedy budú všetky autá skoro rovnaké, žiadne výrazne odlišné tvary sa nenájdu.