Mercedes triedy T je konečne komfortná verzia Citanu

Nebudeme klamať, minulá generácia Citanu, od automobilky Mercedes, bola zameraná najmä na využitie ako úžitkové vozidlo. Dokonca ani v osobnej verzií neponúkala výrazne lepší interiér. Stále sa tvárila ako auto pre biznis. Po facelifte sa to trochu zlepšilo, ale výrazná zmena prichádza s novou generáciou, kedy tá komfortná verzia bude naozaj iná a bude mať aj iné označenie. Bude to trieda T.

Mercedes spravil presne to, čo spravil s modelmi Vito a trieda V. Výraznejšie ich odlíši a jedno bude reálne úžitkovým vozidlom a druhé bude osobným, ktoré bude zamerané skôr na aktívne využitie voľného času a náhradu stále viac absentujúcich MPV-čiek.

Vizuálny rozdiel nového modelu je najmä v pridaní lakovaných nárazníkov do štandardnej výbavy a vo väčšej dávke chrómových prvkov, tiež v štandardnej výbave. Inak s autom nebolo treba veľmi vymýšľať, už Citan vyzerá veľmi schopne.

Trochu zaujímavejší je interiér, ktorý môže mať zatiaľ iba päť sedadiel. V takom prípade je objem batožinového priestoru 520 litrov a po ich sklopení, sú delené 1:2, narastie na 2127 litrov. Automobilka ale vylepšila aj prednú časť a niektoré prvky sú, po novom, mäkšie a majú povrch pripomínajúci obšitie kožou. Štandardne je aj systém MBUX so 7-palcovým displejom, ktorý úplne bez problému integruje mobilné telefóny cez Apple CarPlay a Android Auto. V niektorých verziách automobilka prenesie farbu exteriéru aj do interiéru, aby pôsobil sviežejšie.

Nová trieda T bude mať, zo začiatku, štyri alternatívy pod kapotou. Dve benzínové prídu s označeniami T160 a T180. Obe alternatívy budú využívať štvorvalcový motor s objemom 1,33 litra. Základná verzia ponúkne výkon 75 kW (102 k) a tá výkonnejšia 96 kW (130 k). Dve výkonové verzie bude mať aj 1,5-litrový naftový motor. Základ bude 70 kW (95 k) a viac výkonu bude predstavovať hodnotu 85 kW (115 k). Všetky motory budú štandardne kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale naftové agregáty a verzia na benzín s vyšším výkonom môžu mať, za príplatok, 7-stupňový dvojspojkový automat.

Nová trieda T je teda osobnou, reálne osobnou, verziou modelu Citan a do predaja sa dostane už onedlho. Tak ako v prípade pracovnej verzie, aj to bude možnosť pristupovať do batožinového priestoru nielen cez výklopné zadné dvere, ale aj cez dvojkrídle zadné dvere otvárané do boku. Záleží od toho, čo si zvolí konkrétny zákazník.