Mercedes-AMG E63S môže spôsobiť opačnú rotáciu zeme

Mercedes prichádza s najvýkonnejším Éčkom, E63 a E63S. Najmä tá výkonnejšia bude mať arzenál schopný otočiť rotáciu zeme. Má toľko výkonu ako kedysi prepĺňaný dvanásťvalec. Na pohľad je celkom nenápadný.

Nové E63 bude mať balík exteriérových doplnkov skladajúci sa z nárazníkov, prahov a decentných vylepšení. Menej výrazné bude rozšírenie blatníkov. Vzadu však nikoho nenechá na pochybách štvorica koncoviek výfuku. Ku každým dvom valcom jedna.

Základné E63, ak sa dá takéto auto nazvať základným, má 420 kW (570 k) z osemvalcového štvorlitra s dvoma turbami. Stovku má za 3,5 sekundy. E63S ide ešte ďalej. Má taký výkon ako SL65 AMG s V12 biturbom. Dosahuje 450 kW (612 k) a 850 Nm. Stovku zvládne o desatinu sekundy skôr a maximálne pôjde 300 km/h, pokiaľ priplatíte za AMG Driver’s package.

Obe verzie prídu s deväťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG Spedshift DCT. A tiež budú mať štvorkolku 4Matic. Pre priaznivcov pohonu zadných kolies má Mercedes jedno prekvapenie. Ak dáte režim Race, manuálne radenie a vypnete ESP, môžete aktivovať Drift Mode, ktorý dáva sto percent výkonu na zadnú nápravu. Takže ako Ford Focus RS, len s dvojnásobným výkonom a omnoho brutálnejším zvukom.