Mercedes-AMG E63S je kombi, ktoré je rýchlejšie ako Ferrari Enzo

Ak si ešte pamätáte oblý Mercedes SL, tak určite viete, že verzia SL65AMG mala enormný výkon, ktorý by dokázal potiahnuť Mesiac bližšie k zemi. A teraz máme taký výkon v kombi triedy E. Ale so štvorkolkou a z menšieho motora.

Trieda E má svoj vrchol v podobe E63S. To automobilka predviedla už so sedanom, ale teraz rovnaký recept prešiel na kombi. Takže pod prednou kapotou je štvorlitrový osemvalec s prepĺňaním a výkonom 450 kW (612 k). Krútiaci moment je tiež nemenej extrémnych 850 Nm. Už sa nečudujeme, že na výkony vyššie ako má napríklad Nissan GT-R treba štvorkolku.

Pohon 4Matic má však jednu frajerinu, podobne ako sedan a Focus RS. Vypnete ESP, dáte prevodovku do manuálneho režimu a v režime Race budete mať zo štvorkolky čistú zadokolku. Smaženiu zadných gúm nebude nič brániť. Vzadu je našťastie samosvorný diferenciál, takže nebudete dymiť len jedným kolesom.

Na stovku sa kombi dostane za 3,5 sekundy. Mocné Ferrari Enzo potrebuje 3,6 sekundy a Mercedes-AMG GT S až 3,8 sekundy. Oproti sedanu sa zhoršila maximálka. Elektronický obmedzovač zasiahne o 10 km/h skôr, „už“ pri 290 km/h.

Rozmerovo bude rýchle kombi presne rovnaké ako tie bežné, tak nesmieme zabnudnúť na 640 litrov batožinového priestoru v základnom usporiadaní. Po sklopení dostanete 1820 litrov. Nákup nábytku tak nemusíte nechávať na dodávkové vozidlá. Budete mať najrýchlejšie skrinky v republike. Kedysi sme počuli historku o tom, že jeden z majiteľov E55 AMG nakúpil v Ikei regále, pekne ich do auta poukladal a potom na diaľnici zosmiešnil Audi R8. S AMG E63S s kombi by sa to dalo v pohode tiež.