Mégane RS to naozaj dal #UNDER8

V Amerike je základom merania potenciálu automobilov šprint na štvrť míle, čiže 400 metrov. V Európe to trvá trochu dlhšie, kým zistíme ktoré auto ako jazdí. No a boj sa vyostruje najmä medzi predokolkami.

Seat drzo ukoristil titul najrýchlejšej predokolky, aj keď niektorí podotýkajú, že rekordná špecifikácia nie je ani homologizovaná. Renault to však tiež myslí vážne a niekoľkokrát naznačoval, že chce dostať svoj čas pod osem minút. Lenže to nebol ten hlavný cieľ, keďže aj Leon Cupra 280 bol pod touto hranicou. Hlavným motivačným prvkom bolo zosadenie Španiela samozrejme. A podarilo sa. Čakali sme čas veľmi blízko okolo 7:50. A veľmi blízko tejto hodnote je aj nový rekord 7:54,36s. Kolujú fámy o tom, že povrch bol navlhnutý a šofér spravil zopár chýb. To sa ale na trati dlhej 20 kilometrov dá očakávať.

Renault Mégane RS 275 Trophy R zhodil celých 100 kilogramov oproti bežným RSkám. Motor dostal naviac 7 kW (10 k) a dosahuje tak 202 kW (275 k) a pôvodných 360 Nm. Cup Chassis a výfuk Akrapović ešte dopĺňa podvozok Öhlins Road&Track a Michelin Pilot Sport Cup 2. Cena najrýchlejšej predokolky z pekla sa má nebezpečne priblížiť k hodnote 40 000 eur a vyrobí sa 250 kusov.

Len pre porovnanie, Zelené peklo si na mušku zobral aj omnoho výkonnejší kus, BMW M4. Ten dal kolo za 7:52.

A vlastne ešte skúste uhádnuť, aké pikle kuje Seat. Svoje k rekordu chce vraj povedať aj Honda s Civicom Type-R. Lenže nie je takéto naháňanie sekúnd už zabíjaním radosti zo šoférovania?