Land Rover Defender prichádza ako Trophy Edition, pripomína aj Camel Trophy

Land Rover Defender nie je len obyčajné SUV. Je to legenda, ktorá si svoju povesť nevybudovala na asfaltových bulvároch, ale v nehostinných terénoch, kde sa väčšina iných vozidiel zastaví. V prípade edície Trophy Edition D350 však nejde len o ďalší špeciál na obdiv, ale o limitovaný model, ktorý vznikol ako pocta skutočným výzvam. 

Navrhnutý je na podporu expedícií Land Rover Trophy, ktorých cieľom je zdolávať najťažšie podmienky a zároveň upozorňovať na potrebu ochrany prírody, čo zodpovedá aj spolupráci s ochranárskou nadáciou Tusk. 

Výroba je obmedzená na 220 kusov pre celý európsky trh a z toho je zrejmé, že pôjde o značnú raritu. Defender v tejto verzii využíva karosériu s označením veľkosti 110, teda predĺžený variant s veľkým vnútorným priestorom, a pod kapotou má silný naftový radový šesťvalec D350 s výkonom 258 kW (350 k) a krútiacim momentom 700 Nm. 

Motor je doplnený mild-hybridným systémom, má kultivovaný chod, ale zároveň surový ťah, ktorý sa hodí do každého terénu. S osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies ide o auto pripravené na reálne nasadenie nielen na cestách. K tomu si treba pripočítať terénne systémy Terrain Response 2, adaptívne vzduchové odpruženie, schopnosť brodenia až 900 mm a schopnosť ťahať s príplatkovým navijakom 4,5 tony. 

Land Rover Defender Trophy Edition D350

Navijak je súčasťou doplnkovej výbavy spolu s predným rámom, strešným nosičom, prídavným LED osvetlením a rebríkom. Väčšinu z komponentov môžete mať v balíku Trophy Package. Exteriér je dostupný v ikonickej žltej farbe Deep Sandglow Yellow s čiernou strechou, prípadne aj v tmavej verzii so zeleným lakovaním Keswick Green. 

Obe verzie nesú výrazné označenie Trophy Edition a celý vzhľad korešponduje s reálnymi sprievodnými vozidlami z expedícií. Offroadové pneumatiky Goodyear Wrangler Duratrac sú obuté na čiernych 20-palcových diskoch a nechýba ani plnohodnotná rezerva na zadných dverách. 

V interiéri nájdeme kombináciu kože Windsor a technickej látky Robustec. Sedadlá sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané aj odvetrávané. Vodič má k dispozícii digitálny kokpit, centrálny infotainment Pivi Pro s 11,4-palcovým displejom, head-up displej, kamerový systém so zobrazením 360 stupňov a ďalšie asistenčné systémy. 

Prítomná je aj chladnička, výkonný audiosystém Meridian, trojzónová klimatizácia a množstvo užitočných detailov pre náročné použitie. Celé auto pôsobí suverénne, nie však samoúčelne. Cena modelu na slovenskom trhu štartuje na približne 140-tisíc eurách s DPH. 

Trophy Edition D350 je teda nielen technicky vybavený, ale aj výhodne nakonfigurovaný. V čase, keď mnohé automobilky vyrábajú limitky len kvôli dizajnu, ide Land Rover trochu iným smerom. Stavia na funkčnosti, odolnosti a reálnej použiteľnosti. A presne to z neho robí jednu z najautentickejších edícií Defendera vôbec.

A teraz priamo Land Rover Trophy