Land Rover Defender nie je len obyčajné SUV. Je to legenda, ktorá si svoju povesť nevybudovala na asfaltových bulvároch, ale v nehostinných terénoch, kde sa väčšina iných vozidiel zastaví. V prípade edície Trophy Edition D350 však nejde len o ďalší špeciál na obdiv, ale o limitovaný model, ktorý vznikol ako pocta skutočným výzvam.
Navrhnutý je na podporu expedícií Land Rover Trophy, ktorých cieľom je zdolávať najťažšie podmienky a zároveň upozorňovať na potrebu ochrany prírody, čo zodpovedá aj spolupráci s ochranárskou nadáciou Tusk.
Výroba je obmedzená na 220 kusov pre celý európsky trh a z toho je zrejmé, že pôjde o značnú raritu. Defender v tejto verzii využíva karosériu s označením veľkosti 110, teda predĺžený variant s veľkým vnútorným priestorom, a pod kapotou má silný naftový radový šesťvalec D350 s výkonom 258 kW (350 k) a krútiacim momentom 700 Nm.
Motor je doplnený mild-hybridným systémom, má kultivovaný chod, ale zároveň surový ťah, ktorý sa hodí do každého terénu. S osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies ide o auto pripravené na reálne nasadenie nielen na cestách. K tomu si treba pripočítať terénne systémy Terrain Response 2, adaptívne vzduchové odpruženie, schopnosť brodenia až 900 mm a schopnosť ťahať s príplatkovým navijakom 4,5 tony.
Navijak je súčasťou doplnkovej výbavy spolu s predným rámom, strešným nosičom, prídavným LED osvetlením a rebríkom. Väčšinu z komponentov môžete mať v balíku Trophy Package. Exteriér je dostupný v ikonickej žltej farbe Deep Sandglow Yellow s čiernou strechou, prípadne aj v tmavej verzii so zeleným lakovaním Keswick Green.
Obe verzie nesú výrazné označenie Trophy Edition a celý vzhľad korešponduje s reálnymi sprievodnými vozidlami z expedícií. Offroadové pneumatiky Goodyear Wrangler Duratrac sú obuté na čiernych 20-palcových diskoch a nechýba ani plnohodnotná rezerva na zadných dverách.
V interiéri nájdeme kombináciu kože Windsor a technickej látky Robustec. Sedadlá sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané aj odvetrávané. Vodič má k dispozícii digitálny kokpit, centrálny infotainment Pivi Pro s 11,4-palcovým displejom, head-up displej, kamerový systém so zobrazením 360 stupňov a ďalšie asistenčné systémy.
Prítomná je aj chladnička, výkonný audiosystém Meridian, trojzónová klimatizácia a množstvo užitočných detailov pre náročné použitie. Celé auto pôsobí suverénne, nie však samoúčelne. Cena modelu na slovenskom trhu štartuje na približne 140-tisíc eurách s DPH.
Trophy Edition D350 je teda nielen technicky vybavený, ale aj výhodne nakonfigurovaný. V čase, keď mnohé automobilky vyrábajú limitky len kvôli dizajnu, ide Land Rover trochu iným smerom. Stavia na funkčnosti, odolnosti a reálnej použiteľnosti. A presne to z neho robí jednu z najautentickejších edícií Defendera vôbec.
A teraz priamo Land Rover Trophy