Komu chce konkurovať Kia pro_cee’d GT?

Ako správe skomponovať vetu? Povedať, že je tu zase nový hothatch, alebo skôr hurá, je tu nový hothatch? A je to naozaj hothatch, alebo len warmhatch?

Kia trochu otáľala s uvedením ostrejšej verzie svojho najdôležitejšieho modelu. Prvá generácia nič také neobsahovala. Takže druhá je tá správna a ponúkne verziu GT. Oficiálne sa predstaví na autosalóne v Ženeve.

Výzor sa podaril, predný nárazník je výrazne agresívnejší. Obrovské otvory po stranách majú akési štyri diódy, ktoré by v podstate mohli ukrývať hlavne samopalov. Žeby James Bond? Asi nie, ale aspoň to vyzerá efektne. Viac svetiel vpredu nemal ani Fiat Mutipla. Tucet je nový svetový rekord pri sériových autách. Červené pásiky a detaily majú evokovať športovosť. Jasné, veď s tým už prišiel Golf GTI. Logo GT na prednej maske už predok len tak dekoruje. Iným tvarom sa nevyhli ani prahy a zadný nárazník. No a čierna strecha ku bielej karosérii celkom sedí. Dizajn teda na výbornú, ale ako je to s tým najdôležitejším pri GT, s motorom?

Ten až neskôr. Model GT bude stáť na osemnástkach a podvozku, ktorý kasňu priblížil k zemi. A je samozrejme tuhší. Za prednými kolesami sa schovávajú brzdy s rozmerom 300×28 milimetrov a vzadu svietia 262×10 milimetrov. Strmene sú klasicky červené. Aj keď vnútro ešte nie je na fotkách, má mať hliníkové pedále a Recaro sedadlá.

No a k tomu motoru, bude to 1,6-litrový štvorvalec s prepĺňaním. To je trocha sklamanie, pretože konkurencia má väčšinou dvojlitre tiež s prepĺňaním. Či už hovoríme o takých menách ako Ford Focus ST alebo Renault Mégane RS. Kia ale ide inou cestou a skôr teda výkonom konkuruje Honde Civic Type-R. Má totiž 147 kW (200 k) a 265 Nm. Zrýchlenie je síce až 7,9 sekundy na stovku, ale na druhú stranu by celkom slušne mohla vychádzať spotreba. Šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením je tak nastavená asi skôr na tú spotrebu. Celková pozícia auta na trhu bude zrejmá až po prvej jazde.

Produkcia sa začne v máji a je predpoklad, že pro_cee’d GT bude stáť do 25 000 eur.