Kodiaq RS bude mať benzínový motor, prináša ho facelift modelu

Po troch rokoch a kúsku česká automobilka Škoda prichádza k faceliftu svojho najväčšieho SUV. Kodiaq dostane nové tvary a nové riešenia. Takže to nie je len o vizáži a veľkou zmenou prešla športovo ladená verzia RS.

Najväčšie zmeny dizajnu sa dajú charakterizovať jedným slovom. Svetlá. Predné svetlá ostali na každej strane z dvoch kusov, ale majú nový užší tvar, ktorý spolu s novým nárazníkom a maskou chladiča podobnou tej na Octavii a Enyaqu vytvárajú dojem hranatejšieho vozidla. Inak, predné LED svetlá sú konečne adaptívne s maticovým systémom.

Vzadu sa tiež zmenili najmä svetlá. Majú zložitejší tvar brúseného krištáľu. A jemné zmeny badať aj na spodnej časti nárazníka, kde sa odrazky trošku rozširujú. Doteraz boli rovnomerne nadpojené. Reálne však Kodiaq vyzerá modernejšie. A k tomu určite prispieva aj malý spojler nad zadným oknom. O takých samozrejmostiach ako nové disky ani netreba písať. Môžu mať priemer od 17 do 20 palcov.

Výrazné zmeny sa udiali aj v interiéri. Nový dvojramenný volant je len vrcholom ľadovca. Omnoho vážnejšie sú nové sedadlá, ktoré môžu mať aj masážnu funkciu. A nové displeje tiež nie sú na zahodenie. Pred vodičom je jeden, druhý je v strede a ten podporuje dokonca aj bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto. Veľkou zmenou prešlo aj nepriame osvetlenie interiéru a aparatúra Canton. Miesto ôsmich reproduktorov má po novom až desať.

Kodiaq stále môže mať sedem miest, ale už nemá v ponuke rekordnú verziu z Nűrburgringu. Tú nahradí nové RS. Bude mať benzínový motor 2,0 TSI, ktorý ponúkne výkon 180 kW (245 k), čo je presne o 4 kW (5 k) viac ako tá rekordná verzia. Ale krútiaci moment určite nebude 500 Nm, skôr bude na rovnakej hodnote ako má v Octavii RS, čiže 370 Nm. Pozitívom verzie bude to, že bude ľahšia. Konkrétne motor ušetrí 60 kilogramov a prepracovaná dvojspojková sedemstupňová prevodovka ďalších 5 kíl.

Základom pre Kodiaq bude 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), čo bude zároveň jediná možnosť ako sa v Kodiaqu dostať ku manuálnej prevodovke. V ponuke bude aj 2,0 TSI s 140 kW (190 k) a pohonom všetkých kolies a tiež naftový 2,0 TDI Evo, ktorý zase príde s 110 kW (150 k) a tiež s 147 kW (200 k).

Kodiaq toho teda veľa sľubuje a ak ho chcete, tak už o mesiac a pol začne automobilka predávať novú verziu populárneho modelu. Doteraz sa predalo viac ako 600-tisíc kusov.