S Kiou v redakcii zatiaľ nemáme veľa skúseností. Naposledy sme spravili faux pas, keď sme mysleli, že nová Kia Optima je len facelift. Ale teraz vieme, že Stinger GT naozaj facelift nie je. Je to niečo ako kupé so štyrmi dverami. Takže by mohol konkurovať pripravovanému Arteonu od VW, ktorý má nahradiť CC.
Kia však ponúkne pohon zadnej nápravy a motor V6 vpredu. To už znie naozaj dobre. A ešte lepšie znie, že toto nie je koncept, ale reálna sériová verzia. Šesťvalec je rovnaký ako v Genesise G90. Má 269 kW (365 k) a 510 Nm. Okrem zadokolky sa na trhu (americkom) objaví aj pohon všetkých kolies. Obe budú mať osemstupňový automat. Na stovke bude za 5,1 sekundy a skončí pri 270 km/h.
Slabší bude štvorvalcový dvojliter s turbom. Ten má tiež pohon zadnej nápravy a výkon 190 kW (258 k) plus krútiaci moment 352 Nm. Osemstupňový automat bude určite, ale na výber bude znova pohon zadnej, či oboch náprav.
Kia auto vraj vyvíjala na Nürburgringu, čiže na komfort môžeme hneď zabudnúť. Ak bude mať auto pohon zadnej nápravy bude mať samosvorný diferenciál a ak pohon všetkých kolies, tak vektoring krútiaceho momentu.
Dramatické tvary zovnňajšku naozaj šokujú a niektorí v nich vidia Alfu Romeo Giulia, Jaguar XF, či Dodge Charger. Interiér až príliš zase pripomína kreácie Mercedesu. Ak taký bude aj kvalitou, tak to je dobrý znak. Ale CLA tam vidno na prvý pohľad aj so samostatne stojacim displejom.