Kempovanie nemusí byť len starosť so stanom, prívesom, či výškou

Mať bývanie mimo domova je pre mnohých vynikajúci nápad. Ale stan je len núdzovka, spať v ňom si beztak veľa ľudí nevie predstaviť s častejšou periodicitou. Príves je už obývateľnejší, ale treba naň mať adekvátne auto a na diaľnici je obmedzená rýchlosť.

Karavan na podvozku dodávky je teda najlepším riešením, ale tu môže problém predstavovať výška kolosu, dosahujúca niekedy až tri metre. Spanie v obyčajnom aute je možné, ale to sa vraciame k téme stan. Pravidelne to možné nie je. Preto sa výrobcovia predháňajú, kto všetky neduhy odstráni skôr.

Prvou alternatívou, z noviniek, je Volkswagen T5 upravený Welšanmi z Overland Motorhomes. Veľa prezrádza názov T5 DoubleBack. Vraj kombinuje praktickosť vanu a priestor skoro ako veľké karavany. Je vhodný pre 2-3 osoby. Ako je teda možné, že dodávka má toľko miesta? Okrem klasickej zodvihnuteľnej strechy sa zadná časť vysunie dozadu, odtiaľ názov DoubleBack. Transporter sa rozbieha pomocou klasického dvojlitra f TéDéÍčku s výkonom 103 kW (140 k). Možno však v prípade silnej potreby spravia aj model so silnejším BiTurbom. Cena dosahuje 54 995 britských libier (66 330 €).

   

 

Druhú možnosť, ktorá je lepšie ovládateľná, prípadne sa s ňou ešte lepšie manévruje je Peugeot Partner upravený Irmscherom. Áno, ten upravuje hlavne Ople. Okrem toho však berie do svojho portfólia aj Peugeoty. Partner Urban Activity má podľa marketingových mágov Irmscheru byť takým univerzálnym mestským autom a zároveň poskytovať aj možnosť vyjsť do prírody. Prírodné výjazdy sú uskutočniteľné vďaka výsuvnému stanu na streche. Pôdorys stanu narástol na 1,2 metra do šírky a 2,45 metra dĺžky. Jeden sa vyspí kráľovsky, dvaja tak priemerne. Naživo bude v Ženeve.

Na všetkom sa dá niečo nájsť, niečo negatívne. V týchto prípadoch len dve slová: sprcha, záchod.