Keby Grand bolo málo má tento Jeep Cherokee aj L ako Long

Jeep Grand Cherokee je dosť veľké auto, ktoré je v súčasnosti v ponuke. Ale už netrpezlivo čaká na svojho nástupcu. Ako prvá verzia sa predstaví Grand Cherokee L. Takže to máme v jedno názve aj Grand aj Long. Takže toto je ako Pullman od Mercedesu triedy S.

Avšak treba uznať, že výzor inšpirovaný konceptom, ktorý naznačoval aj model Grand Wagoneer sa autu vskutku hodí. Predná maska vyzerá mohutne a proporcie auta sú také skôr normálne. Nesiahajú do šialeností s extrémne dlhou zadnou časťou ako má napríklad Cadillac Escalade ESV. Alebo skôr mal, nová generácia je prudko individuálna.

Grand Cherokee L, alebo povedzme, že Grand Grand Cherokee, môže mať až tri rady sedadiel. Bude zaujímavé sledovať ako sa bude tejto dlhej verzii dariť, lebo v ponuke ostáva aj krátky Grand Cherokee, ktorý je ale už trochu starší. Predstavili ho už v roku 2011. Lko bude teda novšie, s novšími technológiami, modernejšie a ponúkne viac miesta. Otázka bude ako budú cenovo vzdialené.

Tento veľký Jeep má hranaté tvary, ktoré sú ale zjemnené, nie je to vyslovene Commander ako v minulosti. Grand Cherokee L stojí na 21-palcových zliatinových diskoch a vyzerá tak, že sa smelo môže postaviť proti Mercedesu GLS a BMW X7.

Na dĺžku má tento obor 5,2 metra. Rázvor je pritom nezanedbateľných 310 centimetrov. Ak chcete vedieť prečo zvoliť práve tento novší a väčší model, tak tým dôvodom je pohľad do interiéru. Prístrojová doska vyzerá modernejšie a príjemnejšie na život. Aj napriek veľkosti pôsobí celkom ľahko. Automobilka siahla po otočnom prepínači režimov prevodovky, ale aj po veľkom displeji.

Nový Grand Cherokee L bude mať aj celkom slušný batožinový priestor. Za tretím radom sedadiel ostáva stále 484 litrov, pri sklopení tretieho radu je dostupných extrémnych 1328 litrov. Vráťme sa ale dopredu. Displej v strede prístrojovej dosky má štandardne 8,4 palca uhlopriečku a za príplatok, prípadne vo vyšších stupňoch výbavy to je až 10,1 palca. Systém Uconnect 5 podporuje Apple CarPlay, Android Auto a tiež wi-fi spot 4G. Veľkým šialenstvom bude použitie 12 USB-A a USB-C portov po celom aute.

Pohon bude mať na starosti základný motor V6 s objemom 3,6 litra a výkonom 215 kW (290 k). Ešte lepšou voľbou však bude 5,7-litrový motor V8 s 265 kW (360 k). Slabší motor nemusí mať nutne pohon všetkých kolies, môže byť len zadokolkou, ale V8 má štandardne pohon všetkých kolies. Aj to spôsobuje, že utiahne príves s hmotnosťou viac ako 3,5 tony.

Výrazným bonusom nového modelu je nový vzduchový podvozok a bezpečnostná výbava. Štandardne má varovanie pred kolíziou s automatickým brzdením, varovanie pri cúvaní z parkovacieho miesta, asistenta udržiavania pruhu a vzdialenosti od predchádzajúceho vozidla, či niektoré ďalšie vychytávky. V príplatkoch, prípadne vo vyšších stupňoch výbavy sa objaví aj aktívny asistent riadenia pre druhý stupeň autonómnej jazdy, či vyšší stupeň Hands-Free Active Driving Assistant.

Každému je jasné, že Grand Cherokee L bude drahší ako kratší Grand Cherokee. V predaji sa nový model ukáže v polovici tohto roka, avšak jeho dostupnosť v Európe je zatiaľ otázna, uvidíme ako rozhodne nový koncern Stellantis, kde je PSA a FCA. Ale je jasné, že červená sa mu vôbec nehodí.