Privítajte MBUX Hyperscreen, odhaľuje, že EQS môže maž dojazd až 700 kilometrov

Mercedes-Benz je nositeľom inovácií v celom automobilovom priemysle. A konkrétne Trieda S má niekoľko svetových prvenstiev v prvkoch, ktoré sa postupne stali štandardom vo všetkých autách. Sú najmä zo sekcie bezpečnosti. A teraz prichádza ďašia bomba. Obrazne.

MBUX Hyperscreen je nový displej, ktorý je zahnutý a je takmer od jedného stĺpika karosérie po druhý. Má šírku 141 centimetrov a pokrýva plochu 2432,11 centimetra štvorcového. Keď is vezmeme, že napríklad teraz má desaťpalcový displej plochy maximálne 250 centimetrov štvorcových, tak to je naozaj veľa. Dobre, je to niekoľko displejov pod spoločným sklom ako sme pri Mercedese zvyknutí doteraz. Nie je to úplne displej po celej šírke ako jeden celistvý útvar.

O fungovanie OLEDu sa stará osemjadrový proscesor, ktorý využíva 24 gigabajtov RAMky. Koľko má mašina, na ktorej si toto čítate? Mobil tak 4, počítač v lepšom prípade 16. Česť výnimkám. V Mercedese RAMka zvláda prepustiť 46,4 GB za sekundu. Aby bolo všetko vidno, tak sú na displeji dve antireflexné vrstvy a hliníkový silikát na povrchu, aby nebol displej hneď doškriabaný.

Na sprostredkovanie dotyku, teda na haptickú odozvu je pod displejom 12 aktuátorov, ktoré tú odozvu realizujú. Na samotný jas sa zameriava 1 multifunkčná kamera a 1 svetelný senzor. Displej môže mať až sedem profilov, aby čo najlepšie vyhovoval vodičovi a pasažierovi. Aj keď predpokladáme, že vodič bude tiež niekedy pasažier, keďže auto určite bude mať nejaký stupeň autonómnej jazdy.

Samotný systém bude mať len jednu vrstvu, čo znamená, že bude všetko po ruke. Teda tak ako kedysi v autách, akurát to bude nutné ovládať dotykom na displeji a nie mechanicky. Mercedes toto volá zero layer, takže v strede bude štandardne klimatizácia, navigácia a médiá. A ostatné sa bude zjavovať podľa toho ako usúdi umelá inteligencia v aute.

Sme na EQS zvedaví, uvidíme, ako toto bude fungovať reálne, lebo toto je naozaj už produkčný displej. A mal by byť priamo v EQS, čo znamená, že bude v elektromobile. A teraz sa pozrite poriadne na túto fotku dole. Je na nej dojazd 438 kilometrov na čosi cez polovicu batérie. Reálne by to moholo znamenať dojazd EQS viac ako 700 kilometrov na nabitie.

Mercedes-EQ. MBUX Hyperscreen