Hyundai Kona bude väčší a bude mať aj elektrický pohon

Hyundai Kona je stále veľmi úspešný crossover, ktorý ale už teraz čaká svojho nástupcu. Pôvodný model sa ukázal v roku 2017 a odvtedy automobilka predala naozaj veľa kusov, lebo je to model dostupný po celom svete. Má výrazný podiel aj na americkom trhu a u nás je taktiež častým zjavom na cestách. Medzi crossovermi segmentu B, ktorý takmer siaha do segmentu C. Pri zväčšených rozmeroch je ale možné, že práve nová generácia už bude plnohodnotný segment C.

Nový Hyundai Kona teda prinesie väčšiu dĺžku vozidla. Tá narastie o 150 mm a celkovo auto bude mať 4355 mm dĺžky. Z tejto veľkosti pripadne na rázvor až o 60 mm viac, z čoho budú samozrejme benefitovať pasažieri v interiéri. Tí sa môžu tešiť aj na väčšiu šírku, keďže auto narástlo aj v tomto smere o ďalších 25 mm oproti svojej pôvodnej prvej generácii.

Tvarovo sa dá povedať, že automobilka siahla po evolúcii dizajnu prvej generácie. Predná časť má rozdelené svetlomety a vrchný diel tvorí LEDkový pás cez celú šírku pod prednou kapotou. Hlavné svetlomety sú skryté v bočných častiach predného nárazníka a pri elektrickej verzii, ktorá bola navrhnutá prvá, bude mať ešte svetelnú funkciu aj spodná časť v prednom nárazníku s formou maticových prvkov. Spaľovacie verzie tu budú mať obdĺžnikový otvor na prívod vzduchu k motoru. Pre verziu N line bude tento otvor lichobežníkový a bude odlišná aj inými prvkami a napríklad na boku zaujme plastovými lemami lakovanými farbou. Rovnaké lakované prvky bude mať aj elektrická verzia. Zadnú časť ozvláštnia rovnako rozdelené svetlomety ako vpredu. Vrchný svetelný pás bude hlavne imidžový a všetky ostatné dôležité prvky budú o niečo nižšie.

Ak sa pozriete do interiéru novej Kony, tak zistíte, že ste niečo podobné už videli. A videli ste to, ak ste videli model Ioniq 5. Aj tento nováčik bude mať dva displeje skryté pod jedným krycím sklom vo vrchnej časti prístrojovej dosky. Oba displeje budú mať uhlopriečku 12,3 palca a budú mať štandardné využitie. Pred vodičom bude zobrazenie dôležitých informácií o jazde a v strede bude ovládanie a zobrazenie informačno-zábavného systému.

Na radenie rýchlostí, či skôr na stanovenie režimu motora, automobilka použila rovnakú páčku, ako má znova spomenutý Ioniq 5. Tieto dve vozidlá sa až náramne podobajú a jediným výrazným rozdielom bude teda samotná veľkosti interiéru. Kona bude menším bratom, ktorý bude mať dĺžku menšiu zruba 25 centimetrov.

Automobilka zatiaľ neoznámila nič ohľadne technických parametrov, takže sa dá očakávať, že nové informácie prídu do pár mesiacov. Kona bude mať nástupcu pre modelový rok 2024 v USA, čo by mohlo znamenať, že príde niekde v treťom, možno štvrtom kvartáli budúceho roka a dovtedy automobilka zverejní aj aké budú pod kapotou motory, ktoré z toho budú plug-in hybridy, hybridy a aká bude budúcnosť elektrických jázd v spodnej časti segmentu C, keďže nová generácia Hyundai Kona bude výrazne väčšia.