Dacia vstupuje do novej éry s novou identitou

Dacia už finalizuje svoj rebranding. Je to len nedávno nedávno, kedy začali zbiehať z liniek modely s novými logami a postupne sa do formy a identity dostáva aj celá dílerská sieť. Od predstavenia loga pritom ubehlo len niečo okolo 15 mesiacov. Celá výmena začala zruba v polovici minulého roka, kedy automobilka oznámila svoj zámer zmeniť logo a všetky komunikačné prvky.

Nové logo má dať automobilke identitu viacej na štýl Adventure. Je vo forme písmen D a C. Nie, s topánkami to nič nemá, sú to všetky spoluhlásky z názvu automobilky. Toto štylizované logo bude už na každom jednom vyrobenom modeli a v prednej časti bude doplnené adekvátnou maskou chladiča. Ďalšou zmenou vizáže modelov je použitie nápisu Dacia miesto loga na veku batožinového priestoru a rovnaká zmena nastala aj v prípade volantu. Do interiéru sa dostáva aj nová téma informačno-zábavného systému s iným sfarbením a Duster dokonca prináša aj iné stredové výduchy klimatizácie. Výrazným spojovacím prvkom všetkých modelov bude nová farba, zelená Dusty.

Zmena vizuálu áut je však len jednou kockou v celkovej skladačke. S novým logom je nutné zmeniť vizuál kompletnej dílerskej siete. Keď hovoríme dílerskej siete, tak je faktom, že tu má Slovensko celkom navrch oproti západnej Európe. Renault začal s budovaním samostatnej siete už od začiatku predaja a Dacia tak nikdy nebola začlenená do predajov len popri ostatných Renaultoch. V západnej Európe je situácia iná a tam musia koncesionári budovať nové showroomy, ktoré doteraz nemali.

Dacia svojím rebrandingom, či skôr zmenou identity prináša aj viac ekologicky vzhľad a ešte väčší dôraz kladie na dlhodobú udržateľnosť. Jednou z takých zmien je použitie recyklovaných materiálov v interiéroch inovovaných predajní, ale aj zmysel pre drobností má svoju úlohu. Vďaka nemu sú logá a nápisy na aute biele a nie pochrómované. Takto sa Dacii podarí znížiť pri procese výroby identity áut záťaž až o 30%.

Prvým showroomom na Slovensku, ktorý úplne kompletne prevzal novú identitu je showroom v Trnave. Ostatné budú nasledovať, alebo sa pripoja už onedlho. A čo sa týka zmeny loga na aute, tak od októbra už každá jedna vyrobená Dacia prichádza s týmto odvážnejším prvkom identity.