BMW M2 sa v Essene predstavilo s balíkom M Performance Parts

Autosalón v Essene je známy ako to miesto, kde automobilky predstavujú svoje športové verzie bežných modelov či ich tuningové variácie. A teda je jasné, že ani BMW si nemohlo vybrať na predstavenie doplnkov M Performance Parts pre model M2 lepšie miesto.

Auto s týmto balíkom nie len že vyzerá ostrejšie a agresívnejšie než základná verzia, ale aj tak jazdí. Prídavné doplnky karosérie sú vyrobené z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP) a lakované transparentým odtieňom, čo je typické pre pretekárske špeciály. Nechýbajú ale ani M Performance Carbon diely v podobe prednej lišty, bočných prahov či zadného difúzora a spojlera. Tieto komponenty nie sú samozrejme iba na okrasu, ale aj reálne prispievajú k lepšej ovládateľnosti auta prostredníctvom vylepšenia aerodynamiky. BMW M2 s doplnkami M Performance Parts prináša aj ďalšie technické vylepšenia. Tak napríklad titánový tlmič výfuku, ktorý ešte vylepšuje už tak výborný zvuk motora a ako bonus šetrí osem kilogramov hmotnosti oproti štandardu. Ďalšie možnosti vylepšenia siahajú od podvozku cez riadenie až do kabíny. Jedným z nich je napríklad aj príplatkový podvozok M Performance. Radový šesťvalec má už od výroby výkon masívnych 338kW/460 koní a tak žiaden výkonový upgrade nie je potrebný. V interiéri nájdeme v prevažnej miere karbón a kožu alacantara, ako na sedadlách, tak aj na opierke lakťov či kolien. Tieto materiály sú opäť typické pre pretekárske použitie a tak je výsledný dojem z BMW M2 Performance blížiaci sa okruhovému špeciálu. Avšak, stále so zachovaním komfortných prvkov výbavy a možnosti bezproblémového použitia v premávke. Spotreba pri tomto druhu áut býva často astronomická a ak ho zoberiete na okruh a budete z neho žmýkať maximum, treba samozrejme rátať s dvojcifernými sumami. Veľkým pozitívom ale je, že v premávke pri civlizovanom jazdení je M2 schopná jazdiť aj za 9,6 – 9,8 litra, čo rozhodne nie je pri jej výkonových parametroch veľa.