Fiat sa tvári terénnejšie na dva spôsoby

Taliani sa v Ženeve ukážu s novou verziou Pandy. Malý medveď sa bude driapať na kopce a bude skákať po terénnych nerovnostiach. S názvom Cross príde odhodlaný výzor, ktorý sa tvári, že prebrodí aj Mekong.

Panda získala odhodlanie pomocou terénne vyzerajúcich nárazníkov, na oko obrovských kolies a strešných nosičov. Vnútri sa našlo čalúnenie kožou a systém Blue&Me. To ale ale nie je to zásadné, čo Panda Cross ponúkne. Na rozdiel od podobne pomenovaných modelov VW bude iba ako štvorkolka.

Malú karosériu bude poháňať buď 0,9 litrový dvojvalec TwinAir na benzín s výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 145 Nm, alebo naftový štvorvalec 1,3 MultiJet s 59 kW (80 k)  a190 Nm. Oba motory majú o 5 koní viac ako v štandardných modeloch. Pre 4×4 Fiat upravil šesťstupňovú prevodovku, kde je jednotka ešte kratšia ako normálne.

Na rovnakom mieste ako Panda Cross sa objaví aj Freemont Cross. Veľký crossover medzi vanom a SUV pôjde podľa rovnakého receptu. Tiež bude mať terénnejší vzhľad nárazníkov, čierne okolia svetiel a 19-palcové disky. Veľa iného sa toho nezmenilo.

Pod prednou kapotou sa zjavia dve verzie dvojlitra na naftu MultiJet II. Slabšia s výkonom 103 kW (140 k) a silnejšia s 125 kW (170 k) sú kombinované s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami a pohonom prednej nápravy. Silnejší s automatom môže mať aj pohon všetkých kolies.

Z tejto dvojice nás viac fascinuje malá Panda, ako americký Dodge Journey s iným znakom.