Elektrický restomod Opel Manta GSe má štvorstupňový manuál

Opel sa pustil do niečoho veľmi zaujímavého. Zobral si starý Opel Manta prvej generácie, volajme ho teda Manta A a spravil z neho elektromobil. Tento ElektroMOD, ako prerod automobilka nazvala je naozaj zaujímavým skĺbením minulosti a súčasnosti.

Opel Manta GSe je teda elektromobil, ale má karosériu z pôvodného auta. Aj to je dôvod prečo má kapacitu batérie len 31 kWh, viac nie je treba, lebo je auto malé a tiež ani nemá veľa miesta na umiestnenie väčšieho balíku batérií.

O pohon sa stará elektromotor s výkonom 108 kW (145 k) a krútiacim momentom 255 Nm. Je umiestnený vzadu a poháňa zadné kolesá. Zaujímavosťou je, že Opel ostal pri troch pedáloch a manuálnej štvorstupňovej prevodovke. Aj keď je toto najvýkonnejší Opel Manta v histórii, o detailných dynamických parametroch nevieme nič.

Je však jasné, že okamžitý nástup krútiaceho momentu bude zaujímavým faktorom. Okrem samotného pohonného ústrojenstva vyriešil Opel aj vzhľad. Vpredu sú moderné denné LED svetlá, ale tiež displej, ktorým môžete posielať ostatným autám správy. Možno bude mať aj blacklist niektorých slov. Ale to sa nedozvieme v bežnej premávke, lebo toto ostane len konceptom.

Koncept Manta GSe má aj iný interiér. Dostal nové displeje. Jeden s dvanásťpalcovou uhlopriečkou je pred vodičom a nahradil kruhové prístroje, alebo ak nie kruhové, tak analógové. A v strede je druhý displej. To už je naozaj dosť, lebo interiér auta je taký istý veľký ako v sedemdesiatych rokoch. Väčší displej by pôsobil naozaj obrovsky. Asi tak obrovsky ako sedemnásťpalcové zliatinové disky na malej karosérii. Tu bu boli fajn naozaj maximálne pätnástky.

Ale celkovo je tento prístup sympatický a Opel naznačil, že v tejto konceptovej schéme bude pokračovať. My hlasujeme za Calibru!