Elektrická ofenzíva Volkswagenu prináša SUV kupé ID.5

Elektromobilite sa asi nikto postupne nevyhne. Dôkazom je aj to, s akou frekvenciou automobilky tieto nové autá chŕlia. Volkswagen aktuálne po hatchbacku ID.3 a SUV ID.4 predstavil novú verziu ID.5, ktorá má síce celkom blízko ku ID.4, ale má karosériu SUV kupé. Dobre, ešte je v ponuke ID.6, ale tá nie je u nás.

Vlastne nový model zrýchľuje implementáciu stratégie Accelerate. Tá hovorí o tom, že Volkswagen bude automobilkou viac zameranou na udržateľnú mobilitu. No a čo sa vlastne oproti ID.4 zmenilo? ID.5 má najmä zrezanú zadnú časť, ktorá je pre SUV kupé naozaj charakteristická.

Platforma s elektrickým zameraním MEB ostáva rovnaká a ID.5 pridáva vlastne najmä iný štýl. Už od začiatku bude v ponuke aj ako vrcholný model GTX, na ktorý bolo treba pri ID.4 chvíľu počkať. A práve ten novému modelu sekne najviac.

Nová karoséria bude mať koeficient odporu vzduchu iba 0,26, pre GTX s vizuálnymi doplnkami to bude 0,27. Rozdiel teda bude aj vnútri v priestore nad hlavou vzadu. Tu ubudlo 12 milimetrov. Keď vezmeme do úvahy, že ID.4 má naozaj kráľovskú ponuku v tomto rozmere, tak to nie je zase tak veľký úbytok. Kufor má stále veľmi slušný objem 549 litrov.

Novinka bude vo výrobe po boku ID.3 a ID.4 vo fabrike v nemeckom Zwickau. Platforma MEB predurčuje aj použité komponenty. Avšak tu bude jedna výrazná zmena. ID.5 bude mať len batériu s väčšou kapacitou 77 kWh. Pritom v prípade motorov bude výber trochu širší. Základná verzia môže mať buď 128 kW (174 k), alebo 150 kW (204 k), ktoré smerujú na zadnú nápravu. Verzia s najdlhším dojazdom, Pro Performance, má prejsť až 520 kilometrov na nabitie, podľa WLTP.

ID.5 GTX má, pre zmenu, dva motory, jeden dodatočný vpredu. Celkovo ponúkne až 220 kW (299 k). Najvýkonnejšia verzia zvládne šprint na stovku za 6,3 sekundy.  Maximum je pritom obmedzené na 180 kilomerov za hodinu. Bez ohľadu na verziu však bude mať ID.5 verziu softvéru 3.0, ktorá umožňuje aj over-the-air aktualizácie a vylepšenia.

ID.5 bude mať výstavnú premiéru 12.11. v Auparku, v projekte Mooncity, ktorý má za úlohu propagovať elektromobilitu.