Test Peugeot 3008 GT: Ešte odvážnejší

Peugeot 3008 patrí rozhodne medzi tie najkrajšie a najodvážnejšie SUV svojej kategórie. To ale značke nestačilo a tak sa rozhodla ho ešte vylepšiť faceliftom, ktorý je asi najviditeľnejší na výraznej prednej maske. My sme 3008 testovali s naftovým 1.5 BlueHDi s výkonom 130 koní v špičkovej výbave GT.

Ako sme spomenuli, predná maska je po novom ešte výraznejšia. Úplnou novinkou sú zvislé LED denné pásiky svetiel. Celá predná mriežka chladiča má zaujímavo vystúpenú štruktúru a textúru s malými striebornými obdĺžnikmi. Veľmi plynulo sa napája do Full LED svetiel, pod ktorými predná maska prechádza dostratena formou akejsi mriežky. Ťažko to slovami opísať a znieť to môže komplikovane, v reále ale ide o veľmi estetické a odvážne vyzerajúce riešenie. A aby ste vedeli s akým modelom Peugeotu máte tú česť, prezradí vám to označenie nad mriežkou. Z profilu zmeny nepostrehnete, 3008 je stále stredne veľké SUV. Stredné je aj v hierarchii Peugeotu, keďže nad ním je veľký brat 5008 a malý 2008. Spodné časti dverí sú chránené pomerne masívnym oplastovaním. Rovnako aj zadný nárazník je celý čierny a plastový, obohatený lesklou lištou a dvojicou koncoviek výfuku. Samozrejme, nie obe sú skutočné. Faceliftové zmeny sa udiali najmä vpredu, tie zadné by ste museli hľadať lupou a upriamiť sa na svetlá, ktoré majú zľahka pozmenenú vnútornú grafiku. Samotný tvar sa nezmenil. Naše testovacie auto bolo vo veľmi výraznej modrej farbe s čiernou strechou a stĺpikmi. Neprehliadnuteľná ale vkusná kombinácia, ktorá na ulici plnej bledých áut doslova svietila a pútala pozornosť. Výbava nášho GT obsahovala aj veľké čierne disky s rozmerom až 19”, ktorú samy osebe vyzerajú výborne. Mali sme ale trochu pocit, že v čiernych blatníkoch trochu splývajú. Tak či onak, faceliftovaná 3008 GT vyzerá skvelo a ide o jedno z najavantgardnejších a najodvážnejších SUV svojho druhu, ktoré sa nebojí experimentovať a stále si zachovať vysokú dávku vkusu. Ak ste extrovert, aj tá modrá farba je dobrou voľbou.

Po nasadnutí za volant máte ihneď pocit, že sedíte v novom Peugeote. Nechýba tu totiž malý volant so sploštenými časťami, klavírne klávesy v strede palubnej dosky či knipel voliča automatickej prevodovky. My spomínaný mini volant milujeme, existuje ale aj skupina vodičov s úplne opačným názorom. Áno, je ťažšie nájsť si za ním ideálnu polohu a nastaviť ho tak, aby sa vám ním dobre krútilo a zároveň ste dobre videli na displej za ním. Nám sa to našťastie vždy podarilo. Za ním nechýbajú pádla pre manuálne radenie a skvelý displej i-Cockpit. Jeho grafika je po facelifte ešte o kúsok lepšia. Možnosti zobrazovania sú od úplne minimalistického rýchlomeru až po mapu navigácie cez celú plochu či jazdné údaje a ovládanie je veľmi ľahké a intuitívne. Naviac, v tomto kuse bolo aj nočné videnie. Naše auto malo čierne sedadlá v kombinácii koža a alcantara s jemným medeným prešívaním. Nechýba im ani veľmi obstojná funkcia masáže, ktorá patrí medzi tie najlepšie mimo prémiového segmentu. Častým prešľapom bývajú obklady interiéry, kedy sa automobilky snažia prísť s originálnym nápadom ale pri premiere snahy to občas skončí aj nevkusným prvkom. To ale vôbec nie je tento prípad. Peugeot použil šedé textilné obklady na palubnej doske aj dverách, ktoré sú veľmi decentné a doplnené striebornými lištami. Kým vonku strieborné prvky takmer nenájdete a nahrádza ich čierna, v kabíne sú zasa použité pomerne hojne a vyzerajú hodnotne. Vytvárajú napríklad krásne zalomenie do C na stredovom tuneli so spomínanými klavírnymi klávesmi. Novinkou faceliftovaného 3008 je stredový displej, ktorý už nie je integrovaný do palubnej dosky ale je posadený na jej vrchu. Celkový dojem z interiéru je extrémne dobrý, kvalitný a nápaditý. Spracovanie aj kvalita sú na veľmi slušnej úrovni za zachovania dobrej ergonómie. Vo výbave nechýba navigácia, sedadlá s masážou a vyhrievaním, bezdrôtové nabíjanie telefónu, Apple Car Play aj Android Auto, dvojzónová klimatizácia a špičkové audio Focal. Priestor vpredu je úplne v pohode v každom smere, vzadu je to priemer triedy. To ale stále znamená, že sa tu bez problému odvezú aj dospelé osoby na dlhšiu trasu. Jasné, vo väčšej 5008 by sa mali kráľovsky ale aj 3008 bez problémov zvláda funkciu rodinného auta, najmä pre rodinu s deťmi. Tá ocení aj 520 litrový kufor, kam bez problémov uložíte kufre pre celú rodinu či klietku pre psa. Spokojnosť.

Pod kapotou sme mali naftové srdce, v prípade Peugeotu sa tlačí na jazyk povedať, že levie. Výkon 1.5 litrového BlueHDi je 96kW/130 koní a 300Nm. V praxi to znamená skôr priemernú, ale pre bežného vodiča bez extrémnych športových ambícii úplne dostatočnú dynamiku. Naviac, osemstupňový automat od firmy Aisin tu pracuje veľmi príjemne a v harmónií s motorom. Radenie takmer vôbec necítite a aj otáčky udržiava v optimálnej norme. Pri plnom stlačení pedálu plynu nečakajte žiaden brutálny kopanec, krútiak 300Nm ale potiahne aj pri predbiehacom manévri v strednej rýchlosti. Z nuly na stovke je auto za 11,5 sekundy, čo opäť na papieri neoslní, ale v praxi sa ani náhodou nedá povedať, že by auto bolo vyslovene lenivé. Tiež nie je problém udržovať ani obstojné diaľničné tempo. Suma sumárum, je to fajn motor pre pokojného otca rodiny či bezdetný pár, ktorý bude v aute jazdiť vo dvojici bez plného zaťaženia. Výhodou je pomerne nízka spotreba, veď po týždni sme sa dostali na 6.1 l/100km pri kľudnejšej, aj keď vôbec nie asketickej jazde vo dvojici. Jazdili sme ale prevažne po okreskách a meste. Napriek tomu, že auto bolo obuté do 19” kolies, komfort bol stále veľmi slušný a silnejšie nárazy sa ozvali iba pri prejazde skutočne veľkých jám alebo priečnych retardérov. Menšie nerovnosti filtruje bez problémov a nebojí sa ani zákrut, predsa len mu ale viac vyhovuje pokojnejší jazdný štýl bez bláznenia sa.

V globále je Peugeot 3008 skvelým rodinným SUV. Ak ste dvojica alebo máte dve odrastenejšie deti, ktoré nepotrebujú kočiare, vlastne úplne nepotrebujete ani väčšiu 5008. Oproti menšej 2008 ponúka zasa o kúsok dôležitého priestoru naviac a pritom veľmi podobný štýl a vizáž. Vo výbave GT je skvelo vybavená a rovnako tak aj vyzerá. Odvážne a vkusne, v modrej farbe veľmi výrazne. Naftové 1.5 Blue HDi praje skôr pokojnej jazde, odmení sa ale priaznivou spotrebou a bežnému vodičovi vlastne úplne stačí. Nami testovaný, špičkový model vo výbave GT, začína na sume 35 690 eur s DPH, čo nie je úplne málo ale stálo férovo vzhľadom na to, ako kvalitné, hodnotné a imageové toto praktické SUV vo výsledku je.

Peugeot 3008 GT 1.5 Blue HDi

Motor R4 nafta
Objem 1499 cm3
Výkon 96 kW (130 k) pri 3750 ot/min
Krútiaci moment 300 Nm pri 1750 ot/min
   
Prevodovka Automatická 8 stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4447 mm
Šírka 1841 mm
Výška 1620 mm
Rázvor osí kolies 2675 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1566/2000 kg
Batožinový priestor 520/1482 l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 189 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,5 s
Spotreba (WLTP) 5,0-5.9
Emisie g CO2/km 132-155