Druhá jazda na Renaulte Mégane, tentoraz s naftovým motorom

Renault prestavil nový Mégane štvrtej generácie celkom štýlovo. Zo slovenského Méganeklubu prišli na statické porovnanie aj predchádzajúce tri generácie, ktoré doplnili betónový chlad prezentačnej plochy. Po jazde s GTčkom sa v ruke objavila aj karta od bežného, civilného modelu.

Mégane Bose dCi 130 je ideálnou voľbou pri pohľade na spotrebu. Jedine základná cena 21 190 eur je až nebezpečne blízko cene spomenutého GT, ktoré je za 21 990 eur. Červená je navlas rovnaká, ale detaily ukazujú, že to nie sú úplne totožné autá. Len pre informáciu, úplný základ bude za 12 990 eur.

Už len predný nárazník zabudol na hmlovky a miesto nich má otvory na chladenie bŕzd. Ale to sme znova pri GT, ktoré sa líši aj zadným nárazníkom. To, čo sú na vrcholnej verzii tvary hlavne športové, na bežných ponúkajú dávku elegancie. Aj všetky pohľady na auto pôsobia decentnejšie. Veď má konkurovať aj Golfu, či Astre.

Interiér s displejom na výšku vyžaduje istý zvyk. Inak sa dá ovládať veľmi rýchlo, len aby nebola zlá cesta, lebo na prvýkrát netrafíte to softvérové tlačidlo, ktoré potrebujete. Systém celkového nastavenia auta Multisense má vlastné tlačidlo pred tlačidlom elektronickej ručnej brzdy. Absentuje koliesko ako má Espace, s ktorým sa lepšie a rýchlejšie prepínajú režimy.

Renault Mégane dCi 130 a Mégane GT TCe 205

Veľkostne interiér predstavuje pokrok oproti tretej generácii. Na kolená zadných pasažierov je až 17 centimetrov. Nie je to tak obludný priestor ako v Nissane Pulsar, ale stačí. Rovnako ako objem batožinového priestoru 434 litrov (384 litrov VDO) vyzerá adekvátne triede vozidla. V obyčajných verziách je na kolená viac miesta ako v GT, kvôli subtílnejším operadlám sedadiel.

Motor sa prebudí po stlačení tlačidla. Je počuť len vzdialene a po zohriatí a pri vytáčaní má naozaj príjemný zvuk. Teda na naftu. Ovládanie zďaleka nie je tak strhujúce ako s podvozkom 4Control, ale aj tak sa prejavuje ako nadpriemerné. Na sedemnástkach ostáva dostatočný komfort a v zákrutách adekvátne podrží. Na hranu sme sa pri krátkej jazde nedostali. Povedali by sme, že o palec viac by do zákrut pridal ešte viac istoty.

Celkový dojem? Zatiaľ tak 75 percent pre Mégane dCi 130 a 90 pre Mégane GT.

https://autogrip.sk/wp-content/uploads/2016/02/Novy-Renault-Megane_Cennik_18022016.pdf