BMW M2 druhej generácie má výkonu na rozdávanie

Po pôvodnom úniku fotiek na internet, kde BMW M2 vyzeralo s bledomodrou farbou trochu zvláštne prichádza konečne oficiálne predstavenie modelu. A je sa na čo pozerať, či už v pozitívnom, alebo negatívnom zmysle slova, to záleží od konkrétneho jedinca. V zásade však treba povedať, že M2 bude unikátna.

Niektorým už verzia M240i nesedí a tí istí budú mať problém aj s novou generáciou M2. Veď ich ale nikto nenúti toto auto kupovať. Nová generácia M2 má naozaj zaujímavo tvarovanú prednú časť, ktorá svojimi líniami masky pripomína veľmi model XM. Takáto kombinácia lepšie vyznie s prezentačnou červenou farbou ako s tou bledomodrou na uniknutých záberoch. To je fakt. Druhá vec je, že vzadu sa podarilo využiť plnú silu zaujímavých koncoviek výfuku a ostrejšie tvarovaného nárazníka. Ani jedna z týchto zmien však nie je tou zásadnou. Najzásadnejšiu je, bez pochýb, použitie rozšírenej karosérie. Takú mal aj predchodca, ale teraz je znova minimálne rovnako výrazná. BMW M2 má svalnaté nielen predné, ale aj zadné blatníky.

Oproti predchodcovi zaznamenalo malé kupé nárast dĺžky o 10 cm, čo ho posúva tesne pod hranicu dĺžky väčšieho modelu M4. Rozdiel medzi týmito dvoma autami je iba 10 dĺžkových centimetrov. Nový model nabral aj pár centimetrov šírky ale znížil svoju výšku o 8 mm. Kým zvonka sú tvary prekvapivé, vnútri sú už tradičné a veľmi sa podobajú práve na M240i. V štandardnej výbave sú pre M2 športové škrupinové sedadlá, ktoré môžu mať za príplatok karbónové diely. Toto auto má znova dvojicu displejov, ktorá využíva systém iDrive 8 a tomu je všetko prispôsobené. Na rozdiel od dvojky Active Tourer si však necháva koliesko na ovládanie.

No a teraz poďme k tomu, čo je pre nás naozaj dôležité. Toto auto môže mať manuálnu prevodovku. Tá je dokonca za príplatok 500 eur a motto Save the manuals, ktoré automobilka presadzuje, je tu použité v plnej sile. Ak si nevedeli, tak rovnaký manuál môže mať aj BMW M3 v základnom setupe. Výkon radového šesťvalca s objemom 3 litre a označením S58 je, v tomto prípade, 338 kW (460 k), ktoré cez spomenutý manuál putujú výlučne na zadnú nápravu. V takomto prípade je stovka záležitosť 4,3 sekundy a smaženie zadných pneumatík je len otázkou silnejšieho stlačenia akceleračného pedálu.

Druhá možnosť v ponuke M2 bude 8-stupňový automat upravený divíziou M. Ten ukrojí z času zrýchlenia 0,2 sekundy. O tom, že má auto sériovo adaptívny podvozok a taktiež sériovo aktívny zadný M diferenciál netreba ani hovoriť. Treba však hovoriť o cene. V Nemecku je základná cena M2 od 72 800 € S automatom. Za manuál zaplatíte o 500 € viac.