Audi S6 a S7 v Európe s naftou

Označenie S je u Audi už tradične používané pre športové modely, ktoré sú výkonnejšími variantami sériových verzií ale stále to nie sú vyslovene brutálne RS. Najnovšie prírastky do rodiny S prichádzajú v podobe modelov A6 sedan a kombi a tiež A7.

Takže, máme tu S6 a S7 a pod ich kapotami sa skrýva to, o čom sa už nejakú dobu šuškalo. Správne, naftové pohonné jednotky, konkrétne šesťvalec 3.0 TDI.  Puristi si možno odpľujú, lenže masívnych 700Nm a 257kw/349 koní sú hodnoty akými neradno pohŕdať. Tomuto výkonu bude ešte dopomáhať 48-voltový polohybridný systém, ktorého primárnym účelom bude znižovanie spotreby. Samotný fakt, že nové „eská“ budú poháňané naftovým motorom vôbec neberieme tragicky. Predsa len, kto chce úplnú brutalitu, aj tak siahne po RS a tak takáto „soft“ verzia s veľmi výkonným naftiakom a pravedpodobne aj slušnou spotrebou dáva celkom zmysel.  Najmä pre niekoho, kto sa presúva na dlhé vzdialenosti a chce mať nadbytok výkonu bez neustáleho víru v nádrži. A koniec koncov, šprint z 0 na 100km/h zvládajú okolo piatich sekúnd. Kto potrebuje rýchlejšie auto?

Ako by povedali slávni Monty Pythons, „and now for something completely different“. Presuňme sa na trhy do USA, Ázie či arabských krajín. S6 a S7 sa bude predávať aj tu, avšak s iným motorom. Benzínovým. Šesťvalec má oproti svojmu naftovému súrodencovi síce menší objem 2.9 litra, avšak výkon je vyšši. Dve turbá ho ženú k 450 koňom. Krútiaci moment síce hrá v prospech dízla, tento benzín má ale aj tak mocných 600Nm. Žiadne superbrutálne exteriérové ani interiérové kreácie sa diať nebudú, jednoduché a vkusné, športovo ladené doplnky a styling úplne stačia. Na úplne zveriny je predsa modelový rad RS. Ceny a dostupnosť sa snáď dozvieme už čoskoro, zatiaľ sa ale aspoň môžeme pozrieť na fotky.