Aston Martin Vantage pristúpil k faceliftu megalomansky

Aston Martin Vantage spôsobil v modernej dobe veľkú revolúciu v značke. Revolúcia to bola podobná ako keď prišiel model DBX. Revolúcia znamenala väčšiu dostupnosť auta a spočiatku označenie V8 Vantage ako vozidla s osemvalcovým motorom, ale bol aj V12 ako alternatíva. Teraz už z označenia prevedenie motora vypadlo, lebo v ponuke je už vlastne iba osemvalec. Aston Martin Vantage súčasnej generácie prichádza do svojej modernizovanej fázy života.

Aston Martin sa zameral na všetky aspekty vozidla a spravil ho ešte lepším ako kedykoľvek doposiaľ. Nie je to len o novej tvári, ale aj o nových komponentoch schovaných zraku. Takými môže byť prepracovanie základnej podvozkovej štruktúry a posunutie prednej výstuhy.

Posunutie prednej výstuhy zmenilo geometriu predného zavesenia a montážne body odpruženia. Vďaka tomu pôsobí vozidlo tuhšie, ale stále komfortne na každodenné jazdenie v GT. Aston Martin Vantage má totiž lepené spoje miesto zvarov, čo umožňuje určité množstvo pruženia v samotnej karosérii.

To ale neznamená, že by bola mäkká. Nemôže byť, lebo Aston chce mať z Vantage výborne ovládateľné auto. Svedčí o tom aj nové naladenie elektronického posilňovača riadenia, ktoré predvádza priamejší prevod a väčšiu odozvu v riadení.

Na nápravách sa zmenili aj brzdy, vpredu sú 6-piestikové s priemerom oceľových kotúčov 400 mm a vzadu sú 4-piestikové s priemerom kotúčov 360 mm. Aj toto sú zmeny k lepšiemu, ale môžete siahnuť aj po príplatkových keramických systémoch.

Veľké zmeny predvádza aj pohonná jednotka. Stále je vyrobená v AMG, ale má iné vačkové hriadele, väčšie turbá, ale aj zmenené chladenie. Veď pribudli tri nové výmenníky tepla a olejový systém má vlastne ešte masívnejší chladič. Aj to sa podpísalo pod zvýšenie výkonu z 375 kW (510 k) na 490 kW (665 k). Vylepšený Vantage dosiahne 100 km/h rýchlosť za 3,5 sekundy a maximálne sa dostane na 325 km/h.

Konštruktéri a dizajnéri ale zapracovali aj na samotnom tvare auta. Predná časť je zmenená úplne a viac sa ponáša na veľké GT DB12. Zadná časť veľa zmien nepotrebovala, tak tam zdanlivo ostalo všetko na svojom mieste. Ale extrémne premeny došli do interiéru.

Pôvodná prístrojová doska je preč, sedadlá sú preč, zo štýlu Chevroletu Camaro spred 10 rokov sa dostal Vantage na elegantnú líniu s okrúhlym volantom so zrezaním iba zospodu. Veď doteraz bol hranatý kúsok zrezaný z každej strany a prevodovku ste ovládali viacerými tlačidlami. Teraz je miesto nich páčka. Síce malá, ale predsa!

Interiér pôsobí hodnotnejšie aj vďaka posunutiu stredového displeja pod výduchy miesto pôvodného prevedenia prilepeného na vrchu stredového panelu. Pred vodičom je ďalší digitálny panel, čo je asi trochu škoda, lebo Aston Martin by si rozhodne zaslúžil klasické ručičkové prístroje s protichodnými ručičkami ako mal kedysi.

Nové sedadlá zase vyzerajú ako z budúcnosti a na karbónový skelet pripínajú len jednotlivé vankúše na zmäkčenie povrchu.

Nikto nehovorí, že doteraz bol Aston Martin Vantage zlý. Vlastne áno, veľa zákazníkom sa nepáčila predná časť a nepáčil sa im ani interiér, tak automobilka zakomponovala pripomienky a z bujaka je teraz elegán. Z hľadiska výzoru bolo vlastne všetko v poriadku iba v zadnej časti.