Abarth 695 75° Anniversario pripomína výročie škorpióna

Talianska automobilka Abarth nebola samostatnou automobilkou vždy. Spočiatku bola len úpravcom vozidiel od Fiatu a aj od iných značiek. Ale vývoj je neúprosný a po akvizícii Fiatom sa postupne Abarth pretransformoval na samostatnú značku. Proces bol teda podobný ako v prípade automobiliek DS, RAM, SRT, ale aj Alpine a Cupra. Ale od prvej zmienky o Abarth už ubehlo 75 rokov a preto si vozidlo zaslúži špeciálnu sériu bude sa volať 695 75° Anniversario.

Základom pre vylepšenú verziu je Abarth 695 s vyšším výkonom. Veď má až 132 kW (180 k) a 250 Nm. Na stovku vyšprintuje za 6,7 sekundy a maximálne sa rozbehne na 225 km/h. Ale toto sú skôr sériové štatistiky.

Funkcia motora je podporená novým výfukovým systémom Record Monza s koncovkami umiestnými nad sebou. Automobilka toto prevedenie využíva už od roku 2021. A ešte ho využíva BMW XM a takisto Lexus IS-F a podobné výkonné vozidlá. Nevyužívajú ho tie klasické, ale to nevadí. Na Abarth 695 sú predsa aj vo verzii 75° Anniversario len malé rúrky, ktoré sú zase adekvátne vozidlu. A zvuk je extrémny, každý Abarth taký má!

Motor sa teda nezmenil, ale jeho odkaz je v počte vyrobených kusov. Vznikne 1368 kusov, čo má byť objem motora v centimetroch kubických. Limitovaná séria príde väčšinou v čiernej farbe, ku ktorej sa výborne hodia zlaté doplnky vo forme zlatých diskoch s priemerom 17 palcov a zlatých piestov na zadnom blatníku. Zlatý je taktiež nápis Abarth cez celé predné dvere a aj kúsok ku zadnému kolesu. Takú istú farbu dostal škorpión na streche.

Interiér výročného modelu určite vylepšia športové sedadlá Sabelt s karbónovou zadnou častou a žltým prešívaním. Majú aj vyšívané logo edície na hlavovej opierke. Téma sa zvonka dostáva aj do vnútra. A prístrojová doska má stredovú časť potiahnutú alcantarou. Vozidlo bude ale vybavené výlučne manuálnou päťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies, čiže najlepšou možnosťou.