5 najškaredších áut v Ženeve na autosalóne

Žiar reflektorov nad Hronom výstaviskom Palexpo osvecoval všetky novinky. A úprimne, na niektoré kusy ani refletkory smerovať nemuseli. Kým Koenigsegg Regera vyzeral výborne, našlo sa pár áut, ktoré vyvolali prinajmenšom kontroverzné reakcie. To je veľmi jemné vyjadrenie. Niektoré neboli ani kontroverzné, ale boli jednoducho hnusné. Vybrali sme 5 z nich, ktoré boli naozaj najškaredšie.

1. Audi Q2

Dajte na to logo Audi a bude sa to predávať. Rovnako ako pri BMW. Zdá sa, že v súťaži o najškaredšie auto so snahou byť prémiové majú páni z Ingolstadtu. Môže jazdiť ako malý boh, ale pekné vôbec nikdy nebude. Ak si myslíte, že áno, tak odporúčame ísť k očnému, alebo s láskou ku štyrom kruhom menej preháňať. Spredu vyzerá ako francúzsky buldoček, ale nie milý, ale trochu degenerovaný. Zozadu má zase svetlá z Volkswagenu Polo. To je presne to, čo požadujete pri prémiovom aute. Čo je zlé na neprémiovom a peknom aute?

2. Ssangyong XLV

Strangulačné ryhy na krku vodiča sú v základnej výbave. Základ nebol až taký hrozný, Tivoli nevyzerá tak tragicky. Ale natiahnuť ho na veľkosť Fiatu 500L Living nebol dobrý nápad. Zozadu hnus. A ešte horšie sú dvere. Až do výšky okien síce OK, ale rámy samotné sú zvárané úplnými amatérmi. Zvary sú ešte horšie ako pohľad na zadnú časť. Bonusom ku všetkému sú gumové úchyty vzadu na sedadlách (na pridržanie dokumentov). Dajú sa veľmi ľahko odpojiť a môžete nimi uškrtiť šoféra. Asi za to, že si vybral takú šopu.

3. Suzuki Baleno

Suzuki asi zaspalo. Ešte stále vyrába Jimny. To by nebol taký problém, keby dizajn nového Balena nepochádza z rovnakej doby. Predstavte si Swift, ktorému niekto narval korkový štupel do výfuku a nafúklo ho. Ako tá ryba, čo reaguje na nebezpečenstvo rovnakým štýlom. Nech je akokoľvek kvalitné a nech sa ich predá aj milión, pekné nikdy nebude. Predný pohľad ešte ako-tak ujde, ale ani za svet sa nenechajte predbehnúť. Zozadu je dizajn adekvátny roku 1995.

4. Yebbujana R2

Malý elektrický roadster je zaujímavý nápad. Ktosi tak aj začínal. Áno, Tesla, prvá bola Roadster. Síce baterky na okruhu Top Gearu veľa nevydržali, ale podvozok bol z Lotusu Elise, aj keď viezol o stovky kíl viac. Yebbujana R2 je vybavená 80 kW (109 k) agregátom, ktorý s hmotnosťou 624 kilogramov zvládne stovku za 4,07 sekundy. Najdivnejšia je karoséria. Teda nie, meno. Kričím kolegovi: „Aha, Yebbujana!“ On odpovedá: „Čo tomu Janovi robia?“

5. Toyota Prius

Hľadali sme uhol, z ktorého by bol Prius fakt pekný. Ale nejako sa nepodarilo. Možno to zabil cestou tam na diaľnici a v noci jeden, ktorý nás predbiehal. To, ako svietia zadné svetlá sa dá označiť prinajmenšom za divné. Tretia generácia bola krajšia. S tým už nič nenarobíme. Moderné áno, pekné ani veľmi nie. Jednotlivé detaily by mohli byť dobré, ale celok je prekombinovaný a prehnaný. Vážne, Hyundai Ioniq je krajší. Vlastne jediná škaredšia Toyota je RAV4.

R3101404