Zhybridnieva sa aj Fordu C-Max

V Paríži sa predstaví hybridná verzia Fordu C-Max. Automobilka ale už teraz zverejnila niekoľko údajov a zopár fotiek.

Vyzerá to tak, že hlavným cieľom, na ktorý Ford C-Max Energi (nie, nemá tam byť ypsilon, Ford to vymyslel s mäkkým i) mieri bude Toyota Prius Plug-In Hybrid . Energi bude kombinovať litium-iónové batérie s dvojlitrovým motorom pracujúcim s Atkinsonovým cyklom. Naviac bude možné batérie nabíjať zo zásuvky. Teda áno, bude to tiež zástrčkový Plug-In hybrid.

Je postavený na základe väčšieho Grand C-Maxu, ale má klasicky upevnené dvere, ktoré nahradili zadné posuvné. Zaujímavou je maska, ktorá svojim tvarom a prevedením pripomína Aston Martin.

Celkový výkon malého vanu je nezanedbateľných 140 kW (190 k). Pritom prvých 32 kilometrov dokáže prejsť iba z batérií. Celková vzdialenosť, ktorá sa dá s plnou nádržou a plným nabitím prejsť je až 885 km. Spotreba je pritom len o niečo vyššia ako má Chevrolet Volt/ Opel Ampera.

V interiéri sa bude, ako je tomu dobrým zvykom, nachádzať monitor zobrazujúci toky energií.

C-Max sa nám páči a práve hybridná verzia dostala niektoré dizajnové prvky, ktoré ju posunuli ešte ďalej. Chceme napríklad, aby sa maska chladiča dostala do zoznamu príplatkovej výbavy.