Ako to vlastne bolo na začiatku? Pôvodné Mini bolo autom pre masy, formou transportu, kde na minime priestoru prešli určitú vzdialenosť štyria ľudia s kuframi. Novodobé Mini sa pasuje do pozície imidžového auta. Lenže…
Najnovší prírastok do portfólia zamotávajúceho hlavu je päťdverák One First. Ten sa znova akosi prikláňa na stranu tých ľudových áut. A bude asi aj najpomalším Mini v celej ponuke. Alebo sú tie hodnoty odkaz na historický model?
No, pod prednou kapotou bude motor 1,2 TwinPower. Zatiaľ to neznie zle. Má však iba tri valce a variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov. Ponúkne, na Mini, skromných 55 kW (75 k). Krútiaci moment 150 Nm sa javí v lepšom svetle, lebo je dostupný od 1400 otáčok.
Motor spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Aj vďaka nej sa podarilo dostať na kombinovanú spotrebu 5,2 litra a emisie 121 gramov. Lenže zrýchlenie je 13,4 sekundy. A to je naozaj veľa. Na druhú stranu, bude stáť málo.