WTCC: Citroën zase zbieral body v Moskve

Moskovský pretek bol v prvom dni najúspešnejší pre Citroën. Vidno to na umiestnení Yvana Mullera na prvej a José Maria Lópeza na druhom mieste. Tretie obsadil Gabrielle Tarquini na Civicu. Prekvapením bol Rob Huff na Lade ako štvrtý.

Výsledky prvého preteku:

  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  4. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
  5. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  7. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  8. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  9. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  10. Jaap Van Lagen (Lada Vesta WTCC)

Druhé preteky už tak Francúzske neboli. Chaos na trati pomohol Tiagovi Monteirovi na Civicu a za ním sa umiestnil Rob Huff so Žigulákom. Tretia znova Honda pilotovaná Norbertom Micheliszom z Maďarska. Štvrté miesto pre zmenu znova Lada s Nickom Catsburgom. Od piateho po siedme miesto boli umiestnené Citroëny s pilotmi Ma Qing Ha-Yvan Muller-Sébasian Loeb.

Výsledky druhého preteku:

  1. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  2. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
  3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  4. Nick Catsburg (Lada Vesta WTCC)
  5. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)
  6. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
  9. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)

V priebežnom poradí zostáva na prvom mieste José María López nasledovaný Yvanom Mullerom, Sébastianom Loébom, Tiagom Monteirom a čínskym jazdcom Citroënu s menom Ma Qing Ha.

K pretekom sa vyjadrili aj jednotliví členovia tímu Citroën:

Yves Matton (Riaditeľ Citroën Racing): „Moskovský víkend ponúkol jedinečné športové divadlo s neopakovateľnými výkonmi. Musíme počkať na ďalšie okruhy, aby sa vyrovnali hmotnostné kompenzácie. Len potom uvidíme či budeme vedieť dlhodobo výrazne bodovať. Vďaka tomuto víkendu sa Yvan Muller dostal na druhé miesto a stiahol náskok, ktorý mal pred ním Pechito López. Vďaka tomu sa v ďalších kolách máme na čo tešiť. Môžeme očakávať odplatu, ktorú nachystá Sébastien Loeb a stále lepšie výkony predvádza aj Ma Quing Hua!“

Yvan Muller: „Keď máte najlepšie auto, vyhráva sa vždy ľahko. A tento víkend sme ukázali, že Citroën C-Elysée WTCC bol opäť najvýkonnejší. V prvých pretekoch sa mi podaril štart a vďaka tomu som ovládol preteky. Prvé dve či tri kolá som útočil, potom som už dával väčší pozor na pneumatiky. Až do cieľa sme si s Pechitom udržiavali odstup. Štart do druhých pretekov sa mi nepodaril až tak, ako Sébovi. Šieste miesto je v podstate najlepší možný výsledok. Sezóna je ešte dlhá, nahrávajú mi mnohé okolnosti a tak neprestávam veriť!“

José María López: „Yvan bol rýchlejší v kvalifikácii aj v pretekoch. Trochu som riskoval so zmenou aerodynamiky pre lepší prítlak, no nestačilo to na jeho ohrozenie. Gabriele bol stále blízko a až do cieľa som musel byť ostražitý. V druhých pretekoch som spravil chybu pri štarte a auto sa pohlo. Zabrzdil som, svetlá sa zhasli a ja som tak stratil viacero pozícii. Navyše do toho prišla penalizácia prejazdom boxovou uličkou. Obyčajne sa s chybami vyrovnávam ťažko. No teraz som si povedal, že musím otočiť stranu. Až doteraz bola sezóna výborná a aj vďaka tomu odchádzam z Ruska ako líder hodnotenia majstrovstiev sveta.“

Ma Quing Hua: „S dvoma piatymi miestami som spokojný. Získal som body a Tiaga Monteira tak mám v celkovom hodnotení jazdcov stále na dohľad. Druhé preteky boli vzrušujúce: dobre som odštartoval, držal som sa v pelotóne na čele, no vytlačili ma mimo trate. Mohol som sa vrátiť, no v kolesách mi zostala zemina a jazdné vlastnosti boli nevyspytateľné. Vozidlo sa po niekoľkých kolách upokojilo a vrátil som sa na piatu priečku. Na lepší výsledok už bolo neskoro, no aj tak som spokojný!“

Sébastien Loeb: „Po nevydarenej kvalifikácii som vzhľadom na jedenástu štartovaciu pozíciu nemal veľké očakávania. Ak by som bol v druhých pretekoch na pozícii, ktorú mal Ma, mohol som dosiahnuť lepší výsledok. Dotkol som sa ho a on potom vyletel. Každopádne som nechcel tímového kolegu predbehnúť práve takýmto spôsobom a pustil som ho naspäť pred seba. Nemusel som byť však až taký slušný. Zvlášť, keď som si uvedomil, akým spôsobom do mňa narážali ostatní súperi. Za volantom som si to užíval, aj keď vlásenky mi veľmi nevyhovovali. Auto sme nastavili tak, aby sa lepšie cítilo v tiahlych zákrutách.“