Volkswagen ukázal Passat, Tiguan a Touareg na Dunaji, plávajú teda?

Volkswagen vyzerá, že bude mať obrovskú úrodu. Je to z hľadiska nových modelov, ktoré postupne pribúdajú a sú na ceste obnoviť a zlepšiť portfólio produktov nemeckej automobilky. Aktuálne sú najväčšími novinkami 3 modely, ktoré som si mohol pozrieť na Dunaji. Áno, na Dunaji, ale v eventovom mieste na lodi. Naživo som teda videl nielen Touareg, ktorý bol už aj v Nitre, ale aj Tiguan a Passat.

Ešte predtým než sa začnem venovať samotným autám, musím skonštatovať, že dopraviť ich na miesto bol asi celkom zaujímavý oriešok. Už som na tomto istom mieste videl aj iné auta, ale vtedy nebola hladina Dunaja až tak nízko. Predpokladám, že najväčšie problémy robil nájazd Passatu, ktorý má menší prejazdový, ale aj nájazdový uhol., Takže, klobúk dole pred organizátorom.

VW Passat a Tiguan

Aj keď to tak možno nevyzerá, tieto dve autá budú mať v budúcnosti omnoho viac spoločné ako doposiaľ. Veď budú mať spoločnú platformu MQB Evo a rovnaké budú aj pohonné sústavy. Obe budú mať teda výlučne automatickú prevodovku so siedmimi stupňami a dvomi spokami pre spaľovacie agregáty. Základom bude 1,5-litrové TSI a vrcholom dvojlitrové TSI, pričom oba modely dostanú aj dvojlitrové TDI. Dostanú však aj nový plug-in hybrid, ktorý má batériu s kapacitou takmer 20 kWh a dokáže udeliť obom dojazd až 100 km.

Ak by ste si mysleli, že to sú všetky paralely medzi týmito vozidlami, tak by ste sa mýlili. Kým vonkajší vzhľad je jednoznačne trochu iný a každý model prezentuje inú náturu, vnútorný pohľad na prístrojovú dosku hovorí jasnou rečou. Tieto autá sú príbuzní a nikto s tým nič nespraví. Majú predsa rovnaké usporiadanie displejov a rovnaké usporiadanie ovládacích prvkov. Líšia sa, samozrejme, výškou vnútorného priestoru a tým ako v nich sedíte. Tiguan ešte do vzorca pridáva väčšiu variabilitu zadných sedadiel.

No a aké sú naživo? Passat pôsobí obrovsky. Takýto pocit veľkosti som mal naposledy pri pohľade na Mercedes CLS Shooting Brake. Zrazu aj Arteon ako kombi vyzerá trochu kompaktne. Nie je sa čomu čudovať, veď dĺžka Passatu sa dostala už na takmer 5 metrov. Ale dôležité je, že sa veľká dĺžka premieta aj do vnútorného priestoru. Passat, už iba s karosériou kombi, je naozaj obrovský. Nielen pre pasažierov na zadných sedadlách, ale aj v oblasti kufra.

Volkswagen

Tiguan zase pôsobí veľmi kopaktne. Dokonca vyzerá menšie ako predchodca. Môžu za to oblé tvary, ktoré prišli po ostrých líniách. Je to je jasné, oproti tomu ako vyzeral predchodca pri predstavení, je novinka omnoho modernejšia a futuristickejšia. O modernosti môže hovoriť nielen použitie LED svetiel s 38 400 elementami pre oba kusy, ale aj predná maska chladiča s úzkou štrbinou medzi svetlami a obrovskou tlamou v nárazníku. S výbavou R-line teda vyzerá nový Volkswagen Tiguan veľmi schopne a moderne. A rovnako ako pri Passate, aj pri Tiguane bol kladený dôraz na veľký vnútorný priestor. Ani jeden z pasažierov tu nebude trpieť nedostatkom. Je to aj z dôvodu vyššieho sedenia, ale to je celkom logické.

Volkswagen Touareg

Väčší, teda najväčší Volkswagen, ktorý je u nás aktuálne dostupný a vlastne je jediný z prémiovej sekcie ešte stále v produkcii, Touareg prichádza s modernizáciou. Tá sa týka hlavne vzhľadu a niektorých technológií. Vylepšené sú svetlá a aj predná maska, ktorá už nemá zložitý tvar, ale trocha sa zjednodušila vďaka skoseným líniám pod svetlami. Z bočného profilu vidno azda iba niektoré nové disky, ale ešte väčšie prekvapenie ako ich tvary prichádza v zadnej časti. Svetlá sú už takmer prepojené. Takmer znamená, že sú rozdelené iba logom, ale aj to v noci môže svietiť. Je to prvýkrát , čo automobilka v tomto vozidle použila podsvietené logo a vlastne je to prvýkrát, čo bude použité v sériovom aute a naviac vyrábanom v Bratislave. Tak, povinnosť splnená, použil som Bratislavu a vlastne Slovensko v článku o Volkswagene. To treba vždy pripomínať, aby bolo jasné, že najluxusnejšie Volkswageny sú doménou fabriky v Devínskej novej Vsi.

Od Touaregu je veľmi pekné, že si necháva nielen plug-in hybrid, ale aj naftové trojlitrové motory V6, ktoré boli ťahúňom predajov doposiaľ. Vlastne si nechal aj kompletný interiér. Tu sa toho nezmenilo príliš veľa, vlastne sa nezmenilo nič. Čo by ste chceli meniť na už tak premakanom Innovision kokpite s obrovskými displejmi? Jediné že, vypadáva z ponuky možnosť manuálnych ručičkových ukazovateľov. That’s all folks! Nie a vlastne nie, Volkswagen Touareg už pozná slovenské ceny. Začína na 67 990 eurách a ceny Tiguanu a Passatu ešte len dostaneme.