Volkswagen ID.Aero ukazuje štíhlu budúcnosť elektromobilov značky

Určite ste videli nejeden elektrický Volkswagen. Či už to bol ID.3, alebo ID.4, či ID.5, všetky sú trochu masívne. Avšak novinka s označením ID.Aero, ktorá vyzerá ako koncept je takmer sériovým modelom, ktorý by sa mohol ukázať s označením ID.7 a priniesť elektromobilom s VW na kapote štíhle tvary.

Koncept má pripomínať v prvom rade sedan, či skôr liftback s aerodynamickou karosériu. To spĺňa najmä vďaka koeficientu aerodynamického odporu 0,23. Hovorí sa, že elektrický model, ktorý sa zatiaľ prezentuje ako koncept ID.Aero dokáže na nabitie prejsť až 620 kilometrov, podľa cyklu WLTP.

Štíhly sedan má dĺžku takmer 5 metrov a má kolesa s masívnym priemerom 22 palcov. To je o palec viac ako môžu mať ID.4 a ID.5 GTX. Nový model má byť postavený na koncernovej elektrickej platforme MEB, ktorú využíva už mnoho ďalších modelov. Jedným z prvých trhov, na ktorých sa sériová verzia ID.Aero objaví je Čína, kde bude automobil vyrábaný v spoločných podnikoch s miestnymi automobilkami. Následne bude na v ponuke aj v Európe a Severnej Amerike. V Číne, ako prvej krajine predaja, sa objaví v druhej polovici budúceho roka.

Šepká sa, že tento model, ID.Aero, nebude najväčším elektrickým modelom automobilky, lebo v ponuke pribudne aj ID.8, čo by mal byť model SUV trochu väčší od Tiguanu Allspace.

Volkswagen aj týmto modelom bude ťažiť v úspešnej ponuke elektrických vozidiel s dedikovanou platformou. Dôležitým faktom však je, že časť z produkcie bude využívať podobné batérie a pohonné systémy ako v súčasnosti ID.5. To by znamenalo batériu s kapacitou až 82 kWh brutto, čo sa pretaví do 77 kWh netto. Výkon bude určite aj taký ako má aktuálne verzia GTX, čiže 220 kW (299 k). V momente príchodu na trh bude však mať ID.Aero, či produkčné nazvané vozidlo ID.7 niekoľko vážnych konkurentov. Medzi nimi bude určite aj nový Ioniq 6.