DS7 Facelift: Väčšia batéria a skrátené meno

Francúzska automobilka DS Automobiles, ktorá sama seba pasuje na luxusnú značku v rámci koncernu Stellantis prichádza s inovovaným modelom DS7 Crossback. V prvom rade je novinkou zmena označenia, kedy vypadáva slovo Crossback a vozidlo sa volá už iba DS7. Ideálne tak zapadá do názvoslovia automobilky.

Výrazné novinky sa udiali nielen na vizáži, ale aj v útrobách vozidla. Ponuka motorov bude po novom pozostávať iba zo základných spaľovacích agregátov, čo znamená 1,2-litrový trojvalec PureTech a 1,5-litrový naftový BlueHDI zhodne s výkonom 96 kW (130 k). O to zaujímavejšia však bude plug-in hybridná ponuka. Bude sa začínať predokolkou dosahujúcou 165 kW (225 k). Štvorkolka už ponúkne 221 kW (300 k) a na roztáčanie zadnej nápravy využije druhý elektromotor. Toto sa príliš nemení od predfaceliftovej verzie. Avšak nový bude úplný vrchol, na ktorom spolupracovala divízia DS Performance. Na scénu beží s výkonom až 265 kW (360 k). Ak je vám tento výkon povedomý, tak je to určite z Peugeotu 508 PSE. S touto motorizáciu dokáže DS7 vyšprintovať na stovku za 5,6 sekundy a vylepšenia prichádzajú aj vo forme nových 21-palcových zliatinový diskov, 380 mm brzdovej sústavy a inak naladeného podvozka. Tú vyššiu výkonnostnú kategóriu treba aj trochu krotiť.

Vyrazím plusom bude inovovaná batéria plug-in hybridu. Bude mať kapacitu až 14,2 kWh čo je pokrok z 13,2 kWh, ktoré malá batéria predtým.

Ak sa však na auto pozriete, tak je vám hneď jasné, že toto je nový model. Dostalo úplne odlišnú prednú masku, ktorá je výrazne hranatejšia po vzore menšieho modelu DS4. Má tiež nové maticové LED svetlá, ktoré len na diaľkové svetlá využívajú 84 samostatných diód na oboch stranách. Zaujímavo vyzerajú aj denné línie na svietenie, ktoré sú zložené z 33 diód na každej strane a práve tieto dodávajú autu nezameniteľný charakter. Sú totiž skryté za transparentným nalakovaním plastom, čo znamená, že ak sú vypnuté, tak ich nemusí byť vidieť.

Určité zmeny sa premietli aj do zadnej časti. Veľké SUV, či skôr crossover pôsobí omnoho dynamickejšie vďaka novým svetlám, ale aj vďaka inému otvoru na evidenčné číslo. Ten je omnoho ostrejšie rezaný a spolu s jemnými retušami nárazníku dodáva autu ostrejší vzhľad celkovo. V ponuke budú disky s priemerom 18 až 21 palcov, všetky s novým dizajnom.

V interiéri nebolo treba riešiť veľa zmien, lebo bol už pred modernizáciou veľmi podarený. A hlavne bol kvalitný, čo ostáva aj po tomuto zásahu. Vylepšenie teda predstavuje štandardne montovaný 12-palcový displej s dotykovým ovládaním a úplne novým systémom, ktorý automobilka uviedla už v menšom modeli DS4. Je to teda vylepšenie oproti pôvodnému starému systému, ktorý bol rovnaký ako v koncernových vozidlách ostatných niekoľko rokov.

Ak chcete novú DS7, tak už teraz je možné si ju zarezervovať a automobilka tvrdí, že prví zákazníci sa k vozidlu dostanú už v septembri tohto roka.