Veľká Británia končí s Citroënom C5

Nestáva sa to zriedka. Niekedy sa automobilky rozhodnú vycúvať z trhu, lebo konkrétny model nedosahuje dostatočné predaje, aby bol import rentabilný. Pri britskom trhu je to naviac umocnené nutnosťou dať volant na opačnú stranu. Najnovším odídencom je Citroën C5.

Briti sa najviac v danej triede rozhodovali pre Passat, potom pre Superb a Mondeo. C5 skončila na desiatom mieste. V roku 2015 sa predalo iba 237 kusov. To je iba 0,5 percenta z toho, čo sa predalo v najlepších časoch modelu, čiže v období 2001-2004.

Británia tak prichádza o zamatovo komfortný podvozok, podobný tomu, čo mala aj avantgardná limuzína C6. Hydropneumatický podvozok Hydractiv 3+ žehlí nerovnosti naozaj fantasticky. A práve v C5 aj končí. Vraj už ďalej nebude vyvíjaný. Veď kam by sa ešte dal vyvinúť?

Na slovenskom trhu C5 zostáva a má neuveriteľne nízku cenu. Dvojlitrové HDi s 110 kW (150 k) a slušnou výbavou stojí 22 990 eur. Hydractiv 3+ je štandardom aj pre úplný základ. Okrem sedanu je v ponuke aj kombi a ako samostatný model sa dá označiť C5 Crosstourer s oplastovanou karosériou. Najväčšia nevýhoda auta je volant s pevným stredom, na ktorý je dosť ťažké si zvyknúť. V kontinentálnej Európe má C5 ešte vydržať aj v roku 2017.