Variácia BMW na tému hybridný roadster má meno i8

Mníchovská automobilka oficiálne predstavila svoj koncept nazvaný i8 Spyder, ktorého predzvesťou bola verzia kupé, odhalená už minulý rok.

Na rozdiel od kupé je však tento koncept s otvorenou strechou postavený na šasi s kratším rázvorom. Spyder sa, okrem iného, vyznačuje aj takými delikátnosťami, ako napríklad laserovými svetlami, polopriehľadnou strechou či čelným sklom s integrovaným spojlerom. Futuristické tvary i8 sa rozhodne nemusia páčiť každému, avšak vysoká dávka invencie a kreativy sa dizajnérom určite uprieť nedá.

V kabíne sa vzájomne dopĺňajú exkluzívne materiály ako koža či karbón, kombinované s obkladom v pianovej černi. I-Drive je samozrejmosťou. Analógové ukazovatele nečakajte, vitajte v dobe digitálnej.

To najpodstatnejšie sa však skrýva pod výstredným kabátom. Reč je o plug-in hybridnej pohonnej jednotke, ktorá sa skladá z elektromotora a trojvalcového benzíňáku. Prvý z nich zo seba dokáže vymačknúť 96 kW/129 koní, ten druhý je o poznanie potentnejší. Výkon 164kW/220 koní z trojvalca je skutočne viac než úctyhodná hodnota. A svoje úlohy majú tieto dva motory pekne rozdelené, prvý poháňa predné kolesá, ten druhý zadné. Bye bye zábavná zadokolka, i8 je hybridná štvorkolka. V spojitosti so značkou BMW znie takáto kombinácia slov dosť nepatrične.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd či celkový krútiaci moment 550Nm však dávajú tušiť, že by to nemusela byť taká nuda ani s náhonom na všetky štyri a „elektrikou“ . A to všetko pri smiešnej kombinovanej spotrebe 3 litre na 100 kilometrov a možnosti prejsť viac než 30 kilometrov iba na pohon elektromotorm. Viac než zaujímavé!