Turbo spravilo z Pragy raketu

Nie, Praga R1 nebola pomalé auto. Vysoký výkon, optimalizovaný tvar karosérie a nízka hmotnosť dokázali ponúknuť brutálne jazdné vlastnosti. Ale výkonu nie je nikdy dosť. Najjednoduchším prvkom, ktorý zvýši výkon sa zdá byť turbo.

Prototyp ostal rovnakým vozidlom ako je atmosférická Praga R1, ale pribudlo spomenuté turbo. Nevyhnutnou bola inštalácia medzichladiča a naprogramovanie nového manažmentu motora. Dvojliter RenaultSport tak dosahuje extrémnu hodnotu 350 koní, v prepočte 258 kW. Vývojový jazdec Danny van Dongen s ním dal Slovakiaring za 1 minútu a 58,42 sekundy, čo je o 3 sekundy menej ako časy, ktoré zvládajú špeciály z kategórie GT1/GT3. A to Danny skonštatoval, že ak by skúsil iné nájazdy v rýchlych zákrutách a využil tak lepší prítlak dokázal by stiahnuť čas ešte o sekundu, možno dve.

Zatiaľ Praga R1 Turbo nie je vo finálnej verzii, ale fantasticky demonštruje, čoho je schopný podvozok, brzdy a aerodynamika atmosférického modelu. Hmm, teraz len treba presvedčiť Pragu, nech ponúkne úpravu a prepĺňanie aj komerčne na úpravu Mégane RS. To by bolo tiež peklo!