Tretí Ford Transit Connect pridá PHEV s elektrodojazdom až 110 km

Životný cyklus úžitkových automobilov je dlhší a Ford Transit Connect je toho dôkazom. Popri úplne novom Tourneu Connect sa totiž ešte stále predávala staršia generácia Transitu Connect, ale aj tomu už je zjavne koniec. Už nebudú 1,5-litrové naftové štvorvalce, ale dvojlitre a základ bude z novej kooperácie s inou automobilkou z Nemecka. Nový Transit Connect využije moderné technológie a prichádza práve teraz.

Základ všetkého bude výbavový stupeň Trend, ktorý už bude sám o sebe celkom obsiahly. Za príplatok ale budete môcť zvoliť sedadlá s certifikátom AGR, ktoré majú nielen elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku, ale aj posuvnú oporu stehien. To že majú vyhrievanie je asi jasné a vyhrievanie môže mať aj volant, ale nie štandardne.

Sedadlo spolujazdca zase bude možné preklopiť na formu stolíka a vodič bude mať pred sebou štandardne 10-palcový prístrojový štít. Na strednom displej, ak má 10 palcov bude možné bez akýchkoľvek problémov bezdrôtovo zrkadliť mobilné telefóny a ovládať všetky dôležité funkcie. Aj v tomto interiéri bude tlačidiel veľmi málo, ale na volante stále ostanú.

Pri úžitkových verziách Ford Pro je ale skôr dôležité, že môžete využiť a aj nákladový priestor, ktorý bude mať objem 3 100 litrov v prípade krátkej alternatívy a 3 700 litrov pre dlhú verziu. Zaplechovaný Van ale nebude jediná možnosť v ponuke, pribudne aj verzia Kombi, ktorá prinesie tri dodatočné sedadlá v druhom rade. Ak budete chcieť z päťmiestnej verzie spraviť dvojmiestnu, tak to ide jednoduchým sklopením.

Ford Pro pre Transit Connect pripravil aj možnosť poháňať určite elektrospotrebiče zo vstavanej zásuvky v kufri, ale toto bude najmä devíza plug-in hybridu. Áno, čítate správne, Ford Transit Connect bude mať prvýkrát plug-in hybridný pohon. Bude pozostávať z 1,5-litrového benzínového motora so 4 valcami a elektromotora. Ako komplic zafunguje 6-stupňová automatická prevodovka s dvomi spojkami a aj tá pomôže využitiu celkového výkonu 110 kW (150 k) a krútiaceho momentu 350 Nm.

Práve toto bude najvýkonnejšia alternatíva v ponuke. Ale ešte dôležitejšie je, že sa bude spoliehať na batériu s kapacitou 19,7 kWh, ktorá umožní dojazd až 110 km na nabitie. Nabíjanie pritom bude možné výkonom 50 kW jednosmerného prúdu, alebo 11 kW striedavého. Transit Connect vo verzii plug-in hybrid nepríde skrátka ani z pohľadu nosnosti. Tá bude celkom slušných 770 kg a za vozidlo bude možné pripojiť príves s hmotnosťou až 1 400 kg.

Je asi jasné, že alternatíva s naftovým štvorvalcom ponúkne o niečo viac nosnosti a možnosť ťahať ťažší príves. Pri dvojlitrom naftovom agregáte, bez ohľadu na výkon, bude možné využiť užitočnú hmotnosť až 820 kg a príves môže mať ešte o 100 kg viac ako pri PHEV. Na výber budú dve verzie vznetového motora.

Slabšia príde s výkonom 75 kW (102 k) a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Pri výkonnejšom modeli dosahujúcom 90 kW (122 k) môže zákazník zvoliť buď manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo sedemstupňový dvojspojkový automat. V tomto prípade bude na výber dokonca aj pohon všetkých 4 kolies.

Ford Pro začne ponúkať Transit Connect už onedlho a bude zase zaujímavou alternatívou na trhu. Ceny sa dozvieme neskôr, ale práve predchodca bol ku koncu životného cyklu veľmi rozumne nastavený. A čo spraviť ak chcete viac ako 5 miest? To musíte siahnuť po modeli Tourneo Connect, ktorý má až 7 miest.