Toyota Yaris Cross je už na Slovensku, naživo vyzerá výborne

Toyota je aktuálne piata v poradí značiek, podľa predaja, ma slovenskom trhu. Avšak vylepšiť pozíciu by mohol aj nový model Yaris Cross. Má celkom slušnú cenovú politiku, slušné rozmery a vyzerá naživo ešte lepšie ako na fotkách.

V prvom rade treba Yaris Cross niekam umiestniť. Celkovo je v segmente B, čo znamená teritórium veľmi úspešných modelov ako Peugeot 2008, či Renault Captur. Jasné, je v ňom aj SEAT Arona, Škoda Kamiq a vymenúvanie všetkých by trvalo naozaj dlho. Ale v hierarchii Toyoty sa stáva najmenším crossoverom a dostáva sa pod CH-R.  Lenže veľkostne nie je až tak menší najmä vďaka inak tvarovanej karosérii.

Kým CH-R je skôr štýlovým autom, Yaris Cross bude tým praktickým bratom. Na dĺžke 418 centimetrov, so šírkou 176,5 centimetra a s rázvorom 256 centimetrov bude síce naozaj pôdorysom menší, ale batožinový priestor ponúkne až 397 litrov. Alebo 320 litrov ak zvolíte pohon všetkých kolies. Čítate správne, tento model bude mať štvorkolku. To ani CH-R nemá.

Štvorkokla v Yarise Cross nesie označenie AWD-i, pričom zadnú nápravu poháňa elektromotor. Vlastne kvôli nemu je zmenšený kufor. Toto riešenie používa RAV4, ale aj Highlander. A pritom je to najmenší crossover automobilky.

To, že je najmenší zvonka neznamená, že vnútri bude málo miesta. Reálne je ho aj na zadných sedadlách celkom dosť. A vpredu je hádam každému jasné, že ho bude koľko je treba. V prednej časti interiéru nemôže prístrojová doska uprieť nejaké spoločné línie s klasickým Yarisom. Ale je aspoň trochu iná.

A trochu iná je aj ponuka motorov. Síce 1,5 Dynamic Force ostáva, ale litrový trojvalec je fuč. Základná cena je 16 490 eur. Ale je to cena od. Reálne si prídete po hybrid, lebo toto je Toyota a aj pre budúcnosť je hybrid dobrá voľba. Ten stojí od 19 490 eur, ale vo výbave Active má naviac automatickú klimatizáciu. Reálne však zvážte aj výbavu Executive za 23 990 eur, tá má Bi-LED svetlá v štandardnej výbave bez príplatku. Ak by ste chceli štvorkolku AWD-i, tak tá predstavuje príplatok ešte 2 200 eur oproti bežnému hybridu s predokolkou.

Fotky nám spravil Jano Hargaš. Ďakujeme!