Faceliftovaným Peugetom 308 SW sme jazdili pred pár týždňami a to konkrétne jeho hybridnou verziou. Tentokrát ho tu máme zas, rovnako tak v kombi verzii SW, avšak s plne elektrickým pohonom. Zaujímavosťou je, že po novom je práve elektrická verzia s výkonom 155 koní silnejšou než hybrid. My sme Peuegot mali vo vrcholnej GT verzii.
Povedzme si rovno, aktuálna generácia 308 vyzerá extrémne dobre a až agresívne dynamicky. Nízky prikrčený profil, svalnaté prelisy, zvislé denné LED svetlá. Výbava GT tento look len násobí a podčiarkuje. Biela farba 308 SW extrémne sekne, kontrasne s ňou vynikne tmavá maska, zatmavená optika svetiel aj veľký zadný difúzor. Ten doplňajú taktiež zatmavené svetlá s pazúrovou grafikou. Elektrická verzia sa inak dizajnovo od spaľováku nelíší a spoznáte ju len podľa značky. Veľké 18″ disky Ottawa s čiernymi plochami a výbava GT sú pre 308 to pravé, vtedy jej krivky a charakter vyniknú naplno. Rebranding Peugeotu, obnášajúci nový znak, je prítomný aj na blatníkoch, čo je pekná dizajnová hračka. Vizáž e 308 SW vo výbave GT sa vám proste musí páčiť. Teda, za predpokladu, že vám imponuje skôr dynamický a výraznejší vzhľad než úplná uhladenosť. Za nás je to ale určite jedno z najkrajších kombi v kategórií.
Kokpit je zameraný na vodiča a tomu je podmienené aj natočenie ovládacích prvkov a celková ergonómia. Materiálovo ide o veľmi solídne vyhotovenú kabínu. Dobrá ergonómia aj nápaditá architektúra s malým volantom a digitálnymi tlačidlami i-Toggles je jasným rukopisom nových Peugeotov. Malý volant buď milujete alebo nenávidite ale nám v zásade sedí. Padne do ruky a pri správnom nastavení vidíte celý displej za ním. Uznávame ale, že iným postavám to vyhovovať nemusí. Infotainment má dostatočne veľký a graficky veľmi kvalitný displej. Zvyknúť si na jeho ovládanie nie je až tak ťažké ale trochu to trvá, avšak spomínané i-Toggles programovateľné tlačidlá všetko zjednodušujú, keďže si ich viete naprogramovať podľa svojich preferencií. Masážne sedadlá v čiernom prevední kože, alcantary a textilu sú výborné, čo sa vedenia týka, avšak vhodné skôr pre útlejšie než rozložité postavy. Majú elektrické nastavovanie aj certifikát AGR, takže jasné, že sú pohodlné. Prešívanie zelenou niťou je decentné a neruší a oživuje aj palubovku a dvere. V strede je elegantný a malý volič prevodovky, dostatok odkladacích priestorov aj bezdrôtové nabíjanie telefónu. Automatická klimatizácia má dve zóny, parkovacie kamera veľmi slušný obraz. Výbava je teda absolútne dostatočná a aj priestorovo je e308 SW obstojným zástupcom segmentu. Kvôli nižšiemu profilu je ho trochu menej ale stále dostatočne na hlavu a vzadu na kolená je to tiež úplne v pohode aj pre dvojicu dospelých. Pre trojicu je to trochu komplikovanejšie, dve osoby tu ale budú v úplnom komforte. Do kufra naložíte masívnych 608 litrov, čo je samo osebe výborné a pri elektrickom kombi ešte o to chvályhodnejšie. V tomto ohľade e308 SW žiadno netrpí voči spaľovákom.
Ako sme spomínali, výkon elektrickej motorizácie po novom narástol na 115kW/155 koní a 270 Nm. To je o 20 koní viac ako u predchodcu. A to je rozhodne dobre, lebo 155 koní je pre auto s hmotnosťou 1,8 tony proste potrebných. Stovka trvá 10,5 sekudny ale pocitovo je to, ako pri každom elektromobile, svižnejšie. Najmä v nízkych rýchlostiach, kedy je odozva na akcelerátor blesková. A to tu platí najmä v režime šport. Vo vyšších rýchlostiach a pri plnej záťaži je ale 155 koní také rozumné minimum na bezpečné jazdenie s istou rezervou. Batéria tu má 54kWh a podľa výrobcu dojazd v zmiešanom režime až 416 km, čo sa javí použiteľne. V reálom živote pri kombinácií mesta a diaľnic sme jazdili v priemere za 15,3 kWh. To je pri reálnej kapacite dojazd okolo 330km, čo vlastne nie je zlé. V meste je spotreba pochopiteľne nižšia a atakuje hranicu okolo 14 kWh a teda dojazd okolo 370 km. So zapnutou klimatizáciu a všetkými spotrebičmi bez obmedzení. Nabíjanie DC prúdom má maximum na 100 kW, AC 11kW. To druhé nie je až tak podstatné, na DC sa ale z 10 na 80% dostanete za zhruba 30 minút, čo je úplne komfortné a ťažko môže byť považované za zásadnú prekážku. Po diaľnici zvláda e308 bez obmedzovania sa prejsť zhruba 250km, keďže spotreba sa vie pribllížiť k 18 kWh. To síce nie je úplne ohurujúce, ale vďaka rýchlemu nabíjaniu sa s tým dá žiť. Kto hľadá diaľničný krížnik na dlhé trate, bude siahať po úplne inom pohone. Vďaka malému volantu a veľkým kolesám jazdí auto agilne a stabilne, priam zábavne ale stále dostatočne komfortne na elektrické rodinné kombi. Perfektný mix pohodlia a reaktivity.
Elektrická e308 SW vo výbave GT vyzerá skvelo a priam až športovo. Bodka, vizáži tu niet čo vytknúť. Rovanko tak kabína je materiálovo výborná a nám osobne celá ergonómia i-cockpitu vyhovuje, čo ale nemusí sadnúť úplne každému. Je proste špecifická a má svoj charakter a šarm. Malý volant, nízky posed a integrácia na vodiča sú tie základné charakteristiky. Výbava vo verzii GT je dostatočne bohatá. Tou hlavnou dilemou je ale pohon. Nová e308 SW je rozhodne pozitívom v náraste výkonu aj hospodárnosti a na kratšie presuny aj na diaľnici poslúži stále skvelo, primárnym revírom budú ale aj tak skôr prímestské a mestské jazdy v nižších a stredných rýchlostiach. Vďaka rýchlemu nabíjaniu nie je ale ani dlhá trasa diaľnicou žiadnou prekážkou, avšak rozhodne sa nejedná o diaľničný krížnik. Tu je lepša nafta či hybrid. V globále ide ale aj tak o veľmi konkurencieschopné elektrické kombi svojej triedy, cenovka 48 890 eur s DPH za testovaný kus ale nepatrí medzi naljacnejšie.
Peugeot e308 SW GT
Motor |
Elektromotor, predný náhon |
Kapacita batérie | 54 kWh brutto/51 kWh netto |
Výkon | 115 kW/155 k |
Krútiaci moment | 270 Nm |
Prevodovka |
Automatická jednostupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4636 mm |
Šírka | 1852 mm |
Výška | 1442 mm |
Rázvor osí kolies | 2732 mm |
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) | 1808/375 kg |
Batožinový priestor | 608 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 170 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,5 s |
Spotreba WLTP (kWh/100 km) | 14,4 – 16,1 |
Dojazd WLTP | 410-416 |