Renault Espace je najväčší model automobilky Renault, ak nerátame tie, ktoré sú priamo spriaznené s vozidlami úžitkovými. Renault Espace šiestej generácie je na trhu s karosériou SUV, alebo skôr crossoveru so 7, prípadne 5 miestami. Toto sa nemení, ale už po dvoch rokoch prináša tento zaujímavý model modernizáciu.
Minulý rok sa predalo 21 200 kusov Renaultu Espace, čo je napríklad dvakrát toľko ako sa podarilo predať kombi Volvo V90. Čo to v praxi znamená? Jednoducho to, že Espace je úspešný model, ktorý si zaslúži pozornosť. A preto ju adekvátne dostáva.
Renault Espace predvádza úplne novú prednú časť, ktorá sa ponáša na SUV kupé Rafale. Ponáša sa aj novými svetlami, ktoré majú maticové LED usporiadanie a dokážu homogénne osvetliť vozovku a pekne vyrezávať lúče aj v noci. Toľko je aspoň teória, lebo ja som jazdil s novým modelom Espace iba v dennej prevádzke. Nová je aj maska chladiča s obrysmi loga automobilky a samotné logo prechádza do nového prevedenia s odkazom do minulosti.
Predná časť Espace je rafinovanejšia, aj keď generickejšia ako doteraz. Znamená to, že pôvodná verzia je ľahšie rozpoznateľná aj naprieč komplexným trhovým rozdelením. Ďalšia zmena je prísun nových farieb. Teda vlastne nová je iba modrá Baltique, ale autu sedí priam dokonale. No a dokonale mu sedí aj nová kufrová časť s vylepšenými zadnými svetlami. Nie sú spojené ako velí móda a to je super. Renault nejde tak ako ostatní pískajú!
Niekoľko zásadných zmien sa udialo aj v interiéri, aj keď prístrojová doska ostáva rovnaká. Ale na právom stĺpiku karosérie je napríklad kamera, ktorá sníma vodiča a upravuje vozidlo podľa neho. Nemusíte sa tak prihlásiť do profilu, ak máte naskenovanú tvár, tak sa vám nastaví sedadlo, hudba, klimatizácia a napríklad aj nepriame osvetlenie.
Renault priniesol modelu Espace ale aj niečo ďalšie. Nie je to kufor, ktorý má pre päťmiestnu verziu objem až 934 litrov a pre 7-miestnu 770 litrov, ale je to hlavne nové čalúnenie. Pre prevedenie Iconic ma výzor kože a výzor kože má aj poťah volantu. V reále to ale pravá koža nie je, lebo práve táto automobilka chce, aby autá boli udržateľné a priateľské k životnému prostrediu.
Keď už sme pri poťahoch, tak je dobre vedieť, že úplne nové sú aj predné sedadlá. Majú výraznejšie bočné vedenie a majú byť príjemnejšie na dlhé cestovanie. To je celkom zaujímavé tvrdenie, lebo už tie pôvodné boli priam vynikajúce a tieto sú ešte ďalej.
Renault jemne vylepšil aj ovládanie prevodovky. Najnovšia generácia má pre prevodovku tri aktuátory na zmenu prevodových stupňov, čo prispieva nielen k rýchlejšiemu preradeniu, ale tiež k plynulejšiemu presunu medzi prevodmi. Prevodovka má stále 15 režimov a voláme ju multimódová.
Pohonná sústava ostáva takmer nezmenená. Stále má označenie E-tech 200, čo hovorí o výkone celkovo 147 kW (200 k). Má ale aj ďalšie zaujímavosti. Pohon využíva 1,2-litrový trojvalec, ktorý spolupracuje s elektromotorom a štartér-generátorom. Každý jeden z týchto motorov sa zapája do pohonu vozidla. V realite sa s vozidlom dá jazdiť kľudne pod 6,5 litra, ale reálne hodnoty budem vedieť až pri samotnom teste.
Čo je však veľkým extrémom je cenová politika automobilky. Renault aktuálne prichádza pre model Espace s cenovým zvýhodnením až 3 300 € a to znamená, že základné prevedenie Techno, ktoré už je samo o sebe vyšším stupňom výbavy kúpite za 36 905 € a Iconic ako najlepšie vybavený model bude stáť 41 655 € bez doplnkových prvkov (7-miestne 42 605 €). Ale vy chcete napríklad presklenú strechu Solarbay s možnosťou zatemnenia lamiel pomocou tekutých kryštálov. Tá stojí 1 500 eur a je takým malým technologickým ťahákom automobilky.