Test Peugeot 3008 Hybrid4: Zmenený, ale len mierne

Peugeot predstavil už dávnejšie modernizovanú verziu svojho modelu 3008. Tá prišla zároveň s faceliftom 5008. Obe autá toho zdieľajú viac, čo je logické už pri prvom pohľade. Menšia 3008 má však niečo, čo ju stavia na vrcholnú pozíciu medzi crossovermi automobilky.

Práve 3008 má v ponuke aj hybridnú verziu. A hneď dve plug-in, čiže nabíjateľné. Základná je s pohonom prednej nápravy a ten pomyselný vrchol je vo forme verzie Hybrid4 s pridaným elektromotorom vzadu a naozaj vysokým výkonom. Jasné, tu sa toho veľa nezmenilo, ale načo toto meniť, keď to bolo dobré aj pred faceliftom.

Hra vpredu

Pozrite sa na tento Peugeot 3008 a ten predtým. Ktorý sa vám páči viac? Nová tvár modelu vyzerá omnoho dynamickejšie. Bezrámová maska chladiča pozvoľna presahujúca do nárazníku       a nové svetlá sú iné ako doteraz. Vyzerá ako úplne iné auto a to je super. Vzhľadom na tento fakt nepadne cena ani autám pred modernizáciou, lebo stále vyzerajú moderne.

Toto, čo je na fotkách je výbava GT Pack. Čím sa vlastne líši od ostatných? No, od GT len väčšími 19-palcovými zliatinovými diskami, ale od Allure Pack má naviac hlavne Full LED predné svetlá. Nie sú adaptívne, ale svietia dobre. Výrazný skok vpred sme však medziPOLgeneračne nezaznamenali. K tomu ešte pribudlo pár detailov, ako lišty, z nehrdzavejúcej ocele, či chrómové koncovky výfuku a čierna strecha a zrkadlá.

Celok pôsobí veľmi vyvážene. Práve 3008 je asi najvyváženejšie vyzerajúci crossover značky. V symetrii je však najďalej práve Hybrid4, ktorý má rovnaké dvierka na oboch stranách vzadu. Na jednej strane dopĺňate benzín, na druhej elektrickú energiu.

Zadná časť vyzerá veľmi jednoducho. Toto tvrdenie podčiarkuje najmä skrytie svetiel pod temný krycí plast. A tiež temný je aj lev a nápis Peugeot. Vyzerá fakt brutálne. A ešte väčšie je prekvapenie, keď dá stovku rýchlejšie ako väčšina hothatchov.

Vnútri ostáva rovnaká atmosféra

Toto je GT Pack, čo znamená, že už z výbavy GT je čiastočne kožené, čiastočne alcantarové čalúnenie.  Ešte väčšia paráda je prístrojová doska, o jej usporiadaní neskôr, ale alcantarové čalúnenie, ktoré sa tiahne jej stredom je veľmi príjemné a dáva autu naozaj punc exkluzivity. Je to úplne iné ako keby bola prístrojová doska celá plastová.

Samotné prevedenie jednotlivých prvkov je celkom zaujímavé. Peugeot stále ostáva verný usporiadaniu i-Cockpit, ktoré prináša pár zmien oproti štandardnému rozmiestneniu. Volant je malý, prístroje sú pod čelným sklom, teda skôr displej, takže netreba head-up displej. A na vodiča je natočený aj displej inforamčno-zábavného systému.

Veľmi efektne je však vyriešená sústava tlačidiel. Vyzerajú ako keby inšpiráciu našli v leteckom priemysle. Vlastne tu je len jediná chybička krásy. A to v prípade, že si 3008 zvolíte s manuálnou prevodovkou. Tá je síce fajn, ale do interiéru jednoducho nesedí. Joystick sa sem hodí omnoho lepšie. A je asi, v tomto prípade, lepší aj ako prepínač v štrbine, ktorý má úplne nový model 308.

To, čo je v 3008 trochu obmedzené je priestor na zadných sedadlách. Pocitovo za tento fakt môže aj temná téma interiéru, ale reálne je priestor skôr priemerný. A to isté platí pre batožinový priestor. Kým bežná 3008 má veľmi slušných 520 litrov, tu je hendikep vo forme balíka batérii, ktorý spôsobuje, že sa objem zmenšil len na 395 litrov. Ale pekne kvadraticky tvarovaných 395 litrov.

Výkon, ktorý cítiť aj po vybití

Peugeot 3008 Hybrid4 môžete používať viacerými spôsobmi. Tým najlogickejším je nabíjanie. Nie je rýchle, ale na nabitie hravo zvládnete viac ako 40 kilometrov. Podľa WLTP je to síce 54-68, ale nebudeme si klamať, tak jazdí naozaj málokto. Teda k 50-kilometrovej méte sa dá dostať, avšak skôr to bude niekde medzi 40 a 50.

Lenže to najzaujímavejšie použitie je v hybridnom a športovom režime. Stovka za 5,9 sekundy, to je naozaj ostré. A ešte ostrejšie je to ako výkon nastupuje a nechce prestať. Reálne po pustení akcelerátora ešte auto zlomok sekundy ťahá a brutálne. Pritom treba uznať, že aj veľmi dobre sedí na ceste, lebo má celkom nízko ťažisko. Možno budete trochu bojovať s príliš citlivým riadením, ale to je znova len o zvyku.

Ale ak chcete ísť bez nabíjania, tak je vždy rezerva elektrickej energie na nakopnutie. Na diaľnici už elektromotor veľmi efektívny nie je.  Ale aj napriek tomu vie 3008 Hybrid4 jazdiť úsporne aj na 1,6-litrový benzínový turbomotor. Ten je až prekvapivý. Veď mu stačí do 7 litrov bez použitia nabíjačiek. Aj tu však platí, že plug-in hybrid treba vedieť využiť a až potom ho kúpiť.

Rýchlostne je teda super, spotrebou tiež a naozaj záleží len od objemu nabíjania, či bude takáto alternatíva naozaj vhodná. Teda toto platí len do momentu, kedy si poviete, že chcete tých 300 koní. V takom prípade asi ekológia nebude hrať zásadnú úlohu. Lenže aj v použití ako rýchly crossover má 3008 stále celkom prijateľnú spotrebu.

Nie je iná možnosť

V minulosti Peugeot pre 3008 ponúkal aj benzínový turbomotor, ktorý je vlastne základom tejto kombinácie. Avšak tá doba je už celkom za nami. Teraz je to buď 300-koňový plug-in hybrid, alebo to isté bez zadného elektromotora s 165 kW (225 k). Potom je už len 1,2-litrový trojvalec s 96 kW (130 k). Dokonca zmizol aj výkonnejší dvojlitrový naftový motor. Reálne je teda plug-in hybrid jedinou možnosťou ako si zadovážiť výkonnú verziu 3008. Na prekvapenie ani nestojí tak veľa. Veď je za 47 990 eur tento konkrétny kus s veľmi slušnou výbavou, ktorej vlastne chýba len možnosť masáže. Tú má 3008 naozaj výbornú.

Tento model má aj niekoľko konkurentov. Recept na plug-in hybrid je zjavne univerzálny. Veď úplne rovnaký systém má aj DS7 Crossback e-tense, Opel Grandland, ale podobné plug-in hybridy s pohonom všetkých kolies a veľmi podobným výkonom má predsa aj Toyota s RAV4 a Hyundai s Tucsonom. Stále však budeme opakovať dokola to isté. Zvážte, či ho využijete. Ak nie, tak by mohol byť hybridný prvok zbytočný.

Peugeot 3008 Hybrid4 GT Pack

Motor R4 benzín+elektromotor
Objem 1598 cm3
Výkon Benzín: 147 kW (200 k) pri 6000 ot/min
Elektro: 81 kW (110 k) vpredu a 83 kW (112 k) vzadu
Celkovo: 221 kW (300 k)
Krútiaci moment Benzín: 300 Nm pri 3000 ot/min
Elektro: 337 Nm vpredu a 166 Nm vzadu
Celkovo: 520 Nm
   
Prevodovka Automatická 8-stupňová
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4447 mm
Šírka 1841 mm
Výška 1624 mm
Rázvor osí kolies 2675 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 2000/2330 kg
Batožinový priestor 395/1482  l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 240 km/h (135 km/h elektricky)
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,9 s
Spotreba (WLTP) Benzín: 6,3 / Hybrid: 1,5
Emisie g CO2/km 128/34