Len nedávno sme testovali špičkové, hybridné Mitsubishi Colt. Tentokrát tu ale máme slabšiu, čisto benzínovú verziu s výkonom 91 koní a manuálom. Opäť ale v najvyššej výbave Instyle, ktorá je na auto tejto triedy veľmi štedrá.
Colt mal nenápadný, kovovo sivý lak karosérie, ktorý je ale inak veľmi vkusný. Že je Colt Renault Clio a naopak, to už sme opakovali aj v minulom teste. A nie je to na škodu, proste sú to jedny z najlepších áut v triede, každé pod inou značkou. Dizajnové zmeny nie sú zásadné, avšak za zmienku určite stojí predná maska s dvojicou chrómových elementov a troma diamantmi v strede. Vzadu znak absentuje a nahrádza ho nápis Mitsubishi, tiahnúci sa takmer po celej šírke. Colt pôsobí takmer ako trojdverák, avšak nie je tomu tak. To iba kľučky zadných dverí sú šikovne ukryté v treťom stĺpiku. Čierno-strieborné 17″ disky kolies tu dobre zapadajú a tiež majú športový look. Colt skrátka vyzerá výborne a vôbec nie lacno. Či sa vám auto viac páči so znakom Renault alebo Mitsubishi už je na vás.
Kabína je taktiež veľmi vydarená a dýchajúca kvalitou. Sedadlá poskytujú dobrú oporu a tiež sa nám páči ich odolná látka aj biele lemovanie. V tomto prípade sme mali auto vybavené šesťstupňovým manuálom, ktorý má radiacu páku na príjemne vyvýšenom portáli a je teda dobre poruke. Veľký displej Easy Linku pracuje výborne, graficky aj reaktívne a taktiež sa v ňom veľmi ľahko zorientujete. Výbava Instyle je bohatá, veď ide o tú najvyššiu možnú pre Colt. Adaptívny tempomat, vyhrievané sedadlá aj volant, navigácia, parkovacie kamery aj automatická klimatizácia. Máme tu aj plne digitálny kokpit s prehľadnou, aj keď relatívne jednoduchou grafikou, avšak je úplne v pohode. Aj v minulom teste sme spomínali, že na danú kategóriu auta má Colt viac než priemerný vnútorný priestor a signifikantné to je hlavne vzadu, kde je prekvapivo veľa miesta na kolená a nohy. Pre deti viac než dosť, čiže pri rozumnom kompromise a uskromnení sa tu máte aj menšie rodinné auto, ktorému do kufra naložíte 391 litrov.
Pod kapotou tohto Coltu pracoval skromný, litrový trojvalec spaľujúci benzín s výkonom 67kW/91 koní a 160Nm. V absolútnych číslach samozrejme neočarí, veď stovka mu trvá 12,2 sekundy, čo je vcelku dosť. Lenže ak si kupujete Colt s týmto motorom, asi neplánujete jazdiť dlhé trasy s plným zaťažením. V meste a okolí jeho výkon úplne stačí a v nízkych rýchlostiach je dostatočne svižný a pri dobrej práci s radením šesťsupňového manuálu viete dynamike celkom pomôcť. Pri obsadení dvoma pasažiermi je pružnosť obstojná aj na diaľnici či pri pripájaní sa, aj keď aj tu záleží na poctivom a presnom radení stupňov. Nemali sme ale z motora vôbec pocit, že by sa s Coltom trápil. Na trojvalec je aj chod a kultúra motora po zahriatí slušná a neotravuje. Keďže sme ale v rozostupe týždňa jazdili aj výkonným hybridom, musíme priznať, že malý trojvalec je na diaľnici citeľne hlučnejší. To je ale úplne normálne a jasne ukazuje, že s nižším výkonom je auto stavané primárne pre mesto a naopak výkonný hybrid z neho robí väčší univerzál. Spotreba malého motora je v zásade citlivá na to, ako veľmi ho namáhate a pohybuje sa medzi 5 a 6 litrami. My sme sa dostali na príjemný stred, teda 5,5 litra s diaľnicou a mestom, čo je úplne fér. Podvozok Coltu je veľmi fajn vyladený a dokáže byť obratný a zábavný s akurátnou dávkou komfortu. Skrátka, pri výkone 91 koní vážne netreba žiadnu motokáru a Mitsubishi tu odviedlo výbornú robotu. Nám sa s týmto Coltom stala aj jedna patália, ktorá síce pokazila náladu ale importér Mitsubishi ju zvládol skvelo. V pondelok ráno sme sa chystali auto vrátiť a cestou v Bratislave na Starej Vajnorskej sme v protisvetle tak nešťastne trafili jamu, že behom pár sekúnd bolo ľavé predné koleso prázdne. Prvotný nápad ho vymeniť nás opustil ihneď po otvorení kufra, keďže rezervné koleso ani lepiaca sada v ňom nebola. Volali sme teda s importérom Mitsubishi, ktorý nám obratom ihneď poslal kontakt na odťahovku, ktorá bola do hodiny na mieste a auto previezla do servisu a my sme boli odbremenení od akýchkoľvek starostí. Je dobré vedieť, že aj v prípade takejto nepríjemnosti máte k dispozícií rýchlu a efektívnu asistenciu a taktiež ďakujeme importérovi za veľmi profesionálny a ústretový prístup v situácií, ktorá nás veľmi zamrzela. S autom ako produktom si totiž kupujete aj servis a asistenčné služby a je príjemným zistením, že v prípade tejto značky fungujú výborne.
Mitsubishi Colt s litrovým motorom je jedným z najlepších mestských áut. Schválne píšeme mestských, pretože práve to je revírom tohto motora. Silný hybrid je predsa len univerzálnejší. Tento motor s manuálom je ale pre nižšie rýchlosti a kratšie presuny absolútne dostatočný a viac výkonu nemá v meste racionálny zmysel. V Instyle máte bohatú výbavu a kvalitnú kabínu, v ktorej nájdete aj prvky áut vyššej kategórie. Exteriér je mimoriadne silný a atraktívny a za tento balík si Mitsubishi pýta 20 844 eur s DPH. Toľko stálo auto na fotkách a podľa nás je to za takto vybavené auto úplne fér.
Mitsubishi Colt 1.0 MT Instyle
Motor | R3 |
Objem | 999 cm3 |
Výkon | 67 kW/91 k |
Krútiaci moment | 160 Nm pri 2000-3750 ot/min |
Prevodovka | Manuálna 6-stupňová |
Rozmery a hmotnosti | |
Dĺžka | 4050 mm |
Šírka | 1988 mm |
Výška | 1439 mm |
Rázvor osí kolies | 2583 mm |
Hmotnosť (prevádzková) | 1120kg |
Batožinový priestor | 391l |
Palivová nádrž | 39 l |
Povinné údaje | |
Maximálna rýchlosť | 174 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 12,2 s |
Spotreba (WLTP) | 5,1-5,2 l/100 km |
Emisie g CO2/km | 116-118 |