Cupra Formentor prichádza v polovici životného cyklu s výrazným vylepšením nielen tvarov, ale aj niektorej techniky. Najviac sa zmeny prejavia v najvýkonnejšej alternatíve, ale to neskôr. Omnoho viditeľnejšie sú iné aspekty vozidla a iné detaily.
Začnime tým najpodstatnejším. To, čo sa zmenilo najviac, je predná časť. Má nielen úplne nový nárazník s inými tvarmi, ale aj presunutý znak a hlavne nové svetlá. Tie už z diaľky určujú, že Formentor prichádza s novým denným svietením v tvare troch trojuholníkov, ktoré automobilka postupne implementuje do každého jedného modelu. Svetlá sú tiež vybavené maticovou technológiou svietenia, ktorá je ešte lepšia ako bola doteraz.
Predná časť je iná, to je jasné, ale pribudli aj nové farby. Jedna z nich je matná, ktorá má béžový odtieň a bola doteraz určené iba pre špeciálnu verziu Taiga. Novinkou je aj bledomodrá metalíza. Veľké prekvapenie čaká v zadnej časti. Nie, v základných verziách nemôže čakať Formentor reálne koncovky výfuku, tie sú vyhradené iba pre prevedenia VZ. Ale pre všetky modely bude sériovo nová sústava zadných svetiel.
Zadné svetlá budú prepojené a Formentor bude vyžarovať nový svetelný podpis. Taktiež bude predvádzať, že dokáže aj niečo viac ako všetci ostatní. Dokáže svietiť aj znakom. To je výrazný krok k inému cieľu osvetlenia ako mal Formentor doteraz.
Čo sa stalo vnútri?
Zvonka sú zmeny viditeľné, zvnútra nie sú až také očividne, pokiaľ sa nezadívate na detaily. Formentor napríklad získal úplne novú stredovú konzolu s mäkkými bočnými výplňami, čo predstavuje ďalší výrazný krok k lepšiemu. Je to z dôvodu, že tieto mäkké materiály lepšie izolujú aj hluk a tým pádom dokážu znížiť hluk od stredového tunela. To asi ale platí najmä pre verzie s pohonom všetkých 4 kolies. Na vrchu stredového tunela je zase nové ovládanie radiacej páky, či skôr okolie páčky.
Štandardom pre všetky verzie bude volant Supersport a za príplatok, znova pre všetky verzie, môže byť systém audia Sennheiser, ktorý je výrazne čistejší v reprodukcii ako doterajšie aparatúry Beats.
Cupra siahla aj na sedadlá. Vrcholom budú Cup Bucket z produkcie Sabeltu a s výrazným bočným vedením. Môj osobný pocit je taký, že sú lepšie ako akékoľvek sériové Recará. Možno aj lepšie ako tie, čo sa dávali do Renaultov RS.
Motory pre Formentor
No a teraz sa Pozrime na tie zmeny pohonnej sústavy. Základom stále zostáva 1,5 TSI, ktoré nasleduje 2,0 TSI a dvojlitrové TDI. Veľkou zmenou je použitie hybridu s novými komponentami. Má výkon buď 150 kW (204 k) pre štandardnú verziu alebo 200 kW (272 k) pre verziu VZ. Formentor je s ňou schopný prejsť na nabitie až 119 km a nabiť potom za 26 minút batériu s kapacitou 25,8 kWh z 10 na 80 %. Je to možné vďaka rýchlemu nabíjať výkonom 50 kW.
Ale nás určite viacej zaujíma prevedenie VZ, ktoré bude mať pohon všetkých 4 kolies a výkon 245 kW (333 k). Bude stáť cca 58 000 € základe, ale musíte si priplatiť za sedačky Sabelt, ktoré sú v balíku s brzdami Akebono a tiež za výfuk Akrapović, ktorý stojí asi 4 100 €. Ten balík je za 5 800 €. Takže sa po ľahky dostanete tak na 70 000 €, ale auto bude hodné každého jedného eura, lebo má špeciálny zadný diferenciál sa vektoringom krútiaceho momentu.
Základná cena Cupry Formentor sa pritom zvýši len približne o 1 000 €. Bude stáť 32 850 € aj s prvým akciovým balíkom First Edition, ktorý bude obsahovať bezkľúčové odomykanie, alarm, ale napríklad aj parkovaciu kameru a elektrické otváranie kufra.