Honda CR-V e:PHEV Advance Tech

Test Honda CR-V e:PHEV: Honda za pokladom

Čo by ste čakali, keď nájdete poklad ukrytý pirátmi? Zlato! No a zlatú farbu má aj Honda CR-V s plug-in hybridom, ktorú som si mohol vyskúšať. Nová Honda CR-V, tejto súčasnej generácie, je oproti predchodcovi obrovské auto, ktoré umožnilo rozšíriť ponuku crossoverov o ďalší model. A samo seba posunulo do nových vesmírov priestoru a komfortu.

Plug-in hybrid je v súčasnosti dostupný pod označením e:PHEV ako jediná možnosť s výbavou Advance Tech, ktorá má vlastne všetko, čo od auta môžete požadovať a naviac má jednu výraznú vonkajšiu zaujímavosť. Má totiž lakované lišty a lemy. Ale k tomu sa ešte dostanem.

Veľké auto sa za svoje proporcie nehanbí

Honda CR-V medzigeneračné narástla o 106 milimetrov a je tak normálnym veľkým rodinným autom, ktoré svojimi hranatými líniami nechce ani náznakom maskovať svoju pravú proporčnú charakteristiku. CR-V má ale viacero verzií. Všetky sú síce rovnako dlhé a široké, ale kompaktnejšie vyzerá práve Advance Tech, ktorá má lakované spodné časti karosérie. To, čo by ste mali normálne iba obyčajné plastové je v tomto prípade nalakované farbou karosérie.

A lakovanie vidno na CR-V aj v prednej časti. Veď predvádza veľkú masku chladiča, ktorá prechádza do úzkych hlavných svetiel. Ak by niekedy vzniklo luxusné SUV na báze niekdajšieho Aston Martin Lagonda, toho limitovaného z nášho tisícročia, tak predok by bol veľmi podobný tomuto SUV od Hondy. CR-V so zlatou farbou vyzerá ešte lepšie ako s bielou a vlastne s touto výbavou je v práve béžovo-zlatá tou najlepšou voľbou.

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech

Japonská automobilka využila možnosť veľkého zovňajšku úplne dokonale a veľké exteriérové rozmery sa dostali aj do interiéru. A to aj vo verzii s plug-in hybridom, s veľkou batériou. Jediné, čo veľké nie je sú zliatinové disky. Tie majú priemer 18 palcov a čierna spôsobuje, že trochu zanikajú. Nie je to výrazný problém, ale palec naviac by sa autu určite patrilo pridať. Nie like na sociálnych sieťach, ale palec, čiže 2,54 cm priemeru disku.

A aby sme dizajn videli zo všetkých strán, zadná časť sa podujala na kombináciu vertikálneho a horizontálneho svetelného prvku v tvare písmena L zasahujúceho až do veka batožinového priestoru. Toto riešenie môže niekomu pripomínať Volvo XC60, ale len do momentu, než sa svetlá rozsvietia. Vtedy je jasné, že Honda je úplne samostatný model. A ako celok vyzerá vynikajúco. Osobne by som na konfigurácii menil len tie disky.

Moderné a minimalistické prístupy CR-V

Japonci si povedali, že nebudú ľudí otravovať prílišnými uhlopriečkami dotykových displejov a zároveň nechajú niektoré samostatné ovládania dôležitých prvkov. Preto je vedľa displeja koliesko na ovládanie hlasitosti a dve klasické tlačidlá. Honda využíva najnovší informačno-zábavný systém, ktorý už predstavil model E, ale v CR-V je dotiahnutý k dokonalosti. Podporuje dokonca aj bezdrôtové zrkadlenie mobilných platforiem. Môžete tak bezdrôtovo využívať nielen Android Auto, ale aj Apple CarPlay.

Druhý veľký displej je pred vodičom a ten je trochu oklieštený z hľadiska individualizácie. Má dve témy a môžete si prepínať medzi rôznymi zobrazovanými údajmi, ale mapu samotnú na displej nedostanete. Ďalší displej je head-up displej a ešte to nie je všetko. Samostatné displeje má CR-V aj v ovládačoch automatickej klimatizácie, znova s klasickými tlačidlami. Toto je riešenie, ktoré veľmi cením, lebo je ľahké na ovládanie a netreba nič hľadať, tlačidlá sa dajú nahmatať.

Výbava Advance Tech je tak obsiahla, že sa môžete kľudne spoľahnúť aj na ventiláciu sedadiel. Síce len prvých dvoch, ale zadné sú aspoň vyhrievané. Okrem toho je vpredu aj dostatok odkladacích priestorov na mobilné telefóny, ale aj na rôzne ďalšie veci. Chcete stratiť jablko? Nech sa páči, určite sa vám to podarí. A nemusí to byť len telefón.

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech

A ak je veľa priestoru vpredu, tak zadok sa nedá zahanbiť. Druhý rad sedadiel tiež zvláda poskytnúť dostatok miesta nielen pre hlavy pasažierov, čo je logické kvôli stavbe karosérie, ale aj pre nohy, lebo rázvor má dĺžku až 2 700 milimetrov. CR-V je veľké auto s potenciálom uspokojenia potrieb nejednej rodiny, či nejedného bývalého majiteľa kombi Accord Tourer.

A aby toho nebolo málo, tak v čiernou kožou čalúnenom interiéri konštruktéri pripravili aj relatívne veľký batožinový priestor. Má objem 635 litrov a batéria ho nezmenšuje vôbec, takže je stále dostatočne masívny na zhltnutie aj veľkých porcií batožiny. Do auta naložíte všetko, čo potrebujete a v tomto aspekte sa mu nedá nič výrazné vyčítať. Vlastne dá sa, zadné dvere sa akosi ťažšie zatvárajú, ale to môže byť aj faktom, že sú ešte nevybehné.

Mňa ale potešila iná charakteristika vozidla. Vždy keď som v CR-V vyhodil pravú smerovku, tak sa mi zapla kamera napravo v zrkadle a ukázala mi pohľad, kvôli ktorému by som sa musel pozerať normálne do zrkadla priamo na stredovom displeji. Mal som tak zorné pole bližšie k jazde vpred a ak bolo treba, dokázal som si displej prepnúť stlačením tlačidla na páčke na trvalé zobrazenie tohto štýlu.

Je e:PHEV dobrý pohon pre CR-V?

Začnem trochu zo široka. Honda CR-V samotná s hybridným pohonom, nie je výlučne klasický hybrid. Je to hybrid, ktorý má elektrický motor a svoj spaľovací agregát s objemom 2 litra využíva primárne ako generátor elektrickej energie. A nie je tomu inak ani v prípade prevedenia CR-V e:PHEV. Lenže tu sa do celého systému výraznejšie zapája elektrická energia, keďže má batériu s kapacitou 17,7 kWh.

Jednou z nevýhod plug-in hybridu je, že pre CR-V môže mať iba pohon prednej nápravy. Ale ak mám byť naozaj úprimný, tak aj klasickú full hybridnú CR-V by som bral iba s pohonom prednej nápravy, lebo má výrazne nižšiu spotrebu ako štvorkolka. S plug-in hybridom dokáže na nabitie masívnej batérie, ktorú budete nabíjať výkonom až 6,8 kW prejsť v reálnom svete 60 km. To mám odskúšané.

Lenže ak nemáte kde nabíjať, tak jazdíte vlastne ako s klasickým hybridom. Znamená to fakt, že na diaľnici spotrebujete 8 až 8,5 litra benzínu na 100 km a mimo diaľnic sa viete dostať niekde okolo 5 litrov. Pri intenzívnom nabíjaní som ale skončil týždeň s priemerom okolo 2 litrov.

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech

Podvozok je komfortný určite aj vďaka gumám s vyšším profilom a prepnúť na režim Sport som chcel iba na skúšku. Prečo na skúšku? Jednoducho preto, že v režime Sport má Honda CR-V e:PHEV až príliš neprirodzený zvuk pochádzajúci z reprákov a ten je dôvodom, prečo som aj nevyužíval celkový výkon vozidla v tomto nastavení. Stačilo mi Eco, prípadne normálny režim, v ktorom systém fungoval tiež veľmi svižne.

Aj keď celý systém modelu CR-V vyzerá na prvý pohľad zvláštne, funguje úplne vynikajúco. Jedinou nevýhodou modelu môže byť azda prevádzková hmotnosť až 1916 kilogramov, ktorá logicky zvyšuje spotrebu. Oproti dull hybridu s pohonom predných kolies je hmotnosť vyššia o približne 180 kilogramov.

Kvalitu cítiť

Plug-in hybrid je v Honde CR-V výborný, miesta je dosť, ale najväčšmi ma zaujala kvalita spracovania. Nie všade sú síce úplne honosné materiály, ale dojem trvácnosti je neodškriepiteľný. A vlastne je technológiám adekvátna aj cena. Veď toto auto má všetky bezpečnostné prvky, ktoré by ste od neho mohli očakávať a zároveň dokáže komfortne prepraviť na veľké vzdialenosti aj s rozumnou spotrebou. Stojí 55 990 €, čo je ale taký priemer na podobne veľké SUV s podobným pohonom. Môže byť takáto zlatá CR-V s plug-in hybridom aj tým vaším pokladom?

Honda CR-V e:PHEV Advance Tech

Motor R4 benzín + PHEV
Objem 1993 cm3
Výkon Benzín: 109 kW (148 k) pri 6100 ot/min
Elektro: 135 kW (184 k) 
Krútiaci moment Benzín: 189 Nm pri 4500 ot/min
Elektro: 335 Nm
   
Prevodovka Automatická, ale bez stupňov
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4706 mm
Šírka 1942 mm
Výška 1673 mm
Rázvor osí kolies 2700 mm
Hmotnosť (prevádzková/užitočná) 1916/516 kg
Batožinový priestor 617(635 aj s miesto pod podlahou)/1728 l
Palivová nádrž 46,5 l, batéria brutto 17,7 kWh, dojazd EV 81 km
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,4 s
Spotreba (WLTP) 0,8/100 km (15,6 kWh/100 km)
Emisie g CO2/km 19