Šprintér Dodge Challenger SRT Demon nemôže šprintovať

Dodge vytvoril naozajstnú beštiu. Teda skôr vytvoril démona. Po pekelnej mačke naozaj pekná vizitka. Dodge Challenger SRT Demon je fakt neuveriteľné auto. V prvom rade je stavané na to, aby dalo šprint na 1/4 míle za menej ako 10 sekúnd. Ale na šprintérsku trať len tak okamžite nemôže ísť.

V prvom rade, Dodge zbavil Challenger ďalších 100 kíl oproti Hellcatu. Môže za to vyhodenie všetkých sedadiel okrem vodičovho. To reálne, ani spolujazdec nemá miesto. Kvôli hmotnosti sú aj menšie brzdy. Veď na rovinke brzdia až po 400 metroch.

Pod kapotou je 6,2-litrový kompresorom prepĺňaný motor. Dosahuje 618 kW (840 k) a 1040 Nm. Šialenosť zvládne 1/4 míle za 9,65 sekundy s finálnou rýchlosťou 224 kilometrov za hodinu. A tu prichádza základný problém, prečo nemôže šprintovať len tak. Podľa National Hot Rod Association je to už príliš rýchle na bežné amatérske pretekanie. Pre časy pod 9,99 sekundy a rýchlosť 216 km/h je nutná ochranná klietka a tiež reálna pretekárska licencia.

Na stovke je za 2,3 sekundy. Ale treba povedať aj druhú stranu. Na každej ceste to nedáte, iba na tej pretekárskej dráhe so špeciálnymi pneumatikami a aj patrične zohriatymi.

Zaujímavá je príplatková výbava. Za 1 dolár si dokážete priplatiť sedadlo spolujazdca a za ďalší dolár zadné sedadlá.

V každom prípade, zákaz od NHRA je celkom dobrý marketingovým ťahúňom. A tiež niekoľko démonov skrytých v aute. Naviac má tiež najväčší otvor v kapote, ktorý sériové auto kedy malo, má aj vlastný názov Air Grabber. K autu bude aj bedňa náradia na prehadzovanie špeciálnych predných kolies.

A to sme ešte nespomenuli, že ako jediné sériové auto má také zrýchlenie, že dvihne prednú nápravu do vzduchu.