Sedmička pláva s jemnou modernizáciou

Najväčší model mníchovského výrobcu sa dostal do veku, kedy sa o slovo pomaly začínalo hlásiť obnovenie alebo občerstvenie. Nevyzerala zle, o vôbec, ale zaujať zákazníkov je nuné.

Nová, či modernizovaná sedmička výrazne nemenila vonkajšie krivky. Celá úprava sa ukrýva v detailoch. Predná časť vyráža s novými LED svetlami s nahnevanejším, primračenejším výzorom. Predný nárazník tiež absorboval trochu viac dynamiky. Ani charakteristické ľadvinky nezostali nedotknuté. Miesto dvanástich rebier v každej je ich iba po deväť. Spätné zrkadlá integrujú iné ukazovatele smeru a premena zasiahla aj zadný nárazník.

Interiér generačný rozdiel nevykazuje, ide znova len o oživenie toho, čo bolo už predtým dobré. Sedadlá s novým tvarovaním a ďalšie odhlučnenie sú základnými stavebnými kameňmi faceliftu. Centrom zábavného systému zadný 9,2 palcový LCD panel. Vpredu je uhlopriečka displeja 10,25 palca.

Novinkou pod kapotou bude jednoznačne nový motor, pochádzajúci z športovej päťky M550d. V BMW 750d xDrive mu zostal rovnaký výkon 280 kW (381 k) a aj krútiaci moment 740 Nm. Na trojlitrový šesťvalec veľmi imponujúce hodnoty. Vďaka za hodnoty patrí aj trojici turbodúchadiel. Táto sedma vyrazí ku stoke za 4,9 sekundy. Kombinovaná spotreba má pritom byť 6,5 litra nafty na sto kilometrov.

Zmenou prešiel aj hybridný systém AciveHybrid 7. Jeho druhá generácia využíva trojlitrový radový šesťvalec s 235 kW (320 k), ktorý nahradil 4,4 litrový V8. S elektromotorom so 40 kW (55 k) je výsledný celkový výkon 260 kW (354 k). Čas na stovku je dlhší od 750d, zrýchlenie trvá 5,7 sekundy. Ale spotreba je na benzín veľmi príjemných 6,7 litra kombinovane. Výlučne na elektrický pohon zájde najväčšia limuzína v portfóliu, ak nerátame predĺženú, až 4 kilometre. Čisto elektrický motor funguje do 60 km/h.