Renault Mégane RS Trophy mieri na 7 minút 45 sekúnd

Seat Leon Cupra 280 musel pánov v ústredí Renaultu poriadne nahnevať. Vidíme ich ako v komixoch s červenými hlavami a parou nad nimi. Inak by titul najrýchlejšej predokolky v Zelenom pekle nebrali tak vážne. Na druhú stranu je asi dobre, že na to nekašlú.

Aj vďaka pretekom kto ďalej dociká má svet o jedno famózne auto viac. Nový Mégane RS 275 Trophy nebude len obyčajný hothatch. Bude to center-of-sun-hot-hatch! Veď už doteraz ho Renault prezentoval ako hešteg #UNDER8. Má za cieľ skrátiť kraľovanie Cupry tak skoro ako to bude možné. A tiež by mal byť výrazným vyvrcholením tejto generácie hothatchu.

Dvojliter pod prednou kapotou nasal viac výkonu. Predpoklady o 202 kW (275 k) sa potvrdili. Okrem nich dosahuje 360 Nm. Nás však viac ako zvýšený výkon zaujal výfukový systém z titánu od Akrapovića. Ten zhutní zvuk a tiež uberie pár gramov, keďže je ľahší. Podvozok Cup so samosvorom je štandard, veď ako inak? No, len komponenty dodal špecialista Öhlins. Na želanie môže byť Mégane RS 275 Trophy obutý do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2. To by malo stačiť na zdolanie súčasného rekordu Nürburgringu medzi predokolkami.

Aby nebol hatch úplne obyčajný, je nalakovaný do žltej farby a doplnky má šedé. Tie Micheliny budú natiahnuté na diskoch Speedline Turini.

Za nás môžeme prehlásiť, že well done Renault! Aj ak by sa na Ringu nepredviedol podľa očakávaní, bude brutálnym náradím na okresky. A ešte vlastne, pozrite si fotku interiéru. Tie sedadlá sú dokonalé.