Renault Megane faceliftom získal nový tempomat a tiež hybrid

Renault Megane je na trhu vo svojej štvrtej generácii už dostatočne dlho na to, aby si zaslúžil modernizáciu. Aktuálny facelift nie je však iba o zmene vizáže, ale najmä o nových technológiách, ktoré doteraz model nemal.

Avšak vzhľad bude prvým, čo budú potenciálni zákazníci hodnotiť. Nový Megane bude mať iný predný nárazník s novými hmlovkami a tiež vylepšené predné svetlá. Tie budú bez ohľadu na zvolený stupeň výbavy LEDkové. Rovnako LEDkové sú aj zadné svetlá. Tie však získali iné rozloženie vnútorných orgánov a tiež dynamické smerovky. Tie názornejšie ukazujú kam vodič Megane chce vlastne odbočiť.

Zvonka toho veľa nie je, ale o to viac zmien je vnútri. Bezrámové spätné zrkadlo a nový volant sú len prvou časťou inovácií. Pred vodičom je 10,2-palcový displej miesto pôvodného menšieho. V strede je zase nový displej s uhlopriečkou 9,3 palca. Je väčší len o kúsok, ale využíva už systém Easy Link so všetkými vylepšeniami. To znamená rýchlejšiu reakciu na dotyk, bezproblémové zrkadlenie smartphone, krajšie rozhranie a tiež Google Search. Úplne samostatnou sa stala klimatizácia a má dokonca tradičné tlačidlá, žiadne dotykové panely. To je krok ku ľuďom, ktorí majú radšej jednoduché riešenia.

Výrazne vpred prešli technológie Megane. V prvom rade má čiastočne samostatnú jazdu skrytú v systéme Easy Pilot. Ten udržiava auto v strede jazdného pruhu a tiež využíva adaptívny tempomat, po novom, s funkciou zastavenia a opätovného rozbehnutia. Renault očividne počúva zákazníkov a práve adaptívny tempomat musel byť poctený množstvom sťažností. Doteraz fungoval len do 40 kilometrov za hodinu a nedokázal auto úplne zastaviť. Rovnako dôležitou novinkou je nový systém sledovania mŕtveho uhla radarmi v nárazníku. To sa hodí aj pri cúvaní z parkovacieho miesta, kedy systém upozorní na blížiace sa auto.

Novinkou bude aj výbava RS Line. Je to vlastne len premenovaná GT Line. A keď sme už načali športové alternatívy, tak model RS už nebude dostupný s výkonom 206 kW (280 k), ale iba 221 kW (300 k). Trophy bude od štandardných verzií ešte tuhšie a bude mať v sériovej výbave podvozok Cup.

Ale aj tak najväčšou novinkou bude použitie plug-in hybridu pre tento model. Bude totožný ako ten v Capture a príde s 9,8 kWh batériou, 1,6-litrovým atmosférickým motorom a elektromotorom. Celkový výkon sa dostane na 118 kW (160 k). Na nabitie zvládne v kombinovanom cykle, podľa WLTP, prejsť až 50 kilometrov a v mestskom až 65 kilometrov. Maximálna rýchlosť na výlučne elektrickú energiu je 135 kilometrov za hodinu.

Inovovaný Megane sa začne predávať ešte pred letom. Letom ako ročným obdobím, nie na spôsob lietadla, či vrtuľníku. A pozrite si aj galériu, Megane po facelifte vyzerá fakt dobre.