Preskupovanie v automobilovom priemysle pokračuje, toto je Opel Movano

Opel predstavil nový model Movano. Avšak úplne nový nie je, všakže. Po preskupení celkovom, kedy koncern Stellantis obsahuje nielen značky Peugeot a Citroën, ale aj Opel, Fiat a mnoho ďalšieho sú to len logické kroky. Nové Movano je vlastne model, ktorý automobilky predstavili už v roku 2006.

Pôvodne to ale boli Citroën Jumper, Peugeot Boxer a Fiat Ducato. To je teda nové Movano. Je však najaktuálnejšou verziou modelu, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6. Je to znova 2,2-litrový naftový motor s výkonmi od 88 kW (120 k) po 121 kW (165 k). Takže je to vlastne stále downsizing oproti predchádzajúcemu Movanu, ktoré malo základy v Renaulte Master.

Novinkou bude Movano-e, plne elektrická verzia veľkého úžitkáča. Má elektromotor s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Batéria môže mať buď kapacitu 37 kWh, čo znamená dojazd 117 kilometrov, alebo 70 kWh s 224 kilometrami dojazdu. A bude stáť viac ako 50-tisíc eur, logicky.

Movano ponúkne štyri rázvory a tri výšky, pričom objem ložného priestoru bude 8 až 17 metrov kubických. V prípade L3 je dokonca vnútorná výška 2,03 metra.

Veľkou výhodou Movana je, že aj keď teraz je to len prerábka s nízkymi vstupnými nákladmi, bude mať určite nižšiu cenu ako Mastrová verzia. Ale to hlavné je, že onedlho bude mať úplne nového nástupcu.

A keď sme pri nástupcovi, ako budú vyzerať next-gen dodávky? Kto bude s kým?

Je jasné, že Stellantis bude dodávku, takúto veľkú, vyvíjať spoločne. To znamená, že znova bude stála kombinácia Citroën, Peugeot a Fiat, ale pribudne teda aj Opel, keďže je súčasťou nového megakoncernu.

Renault to bude mať zložitejšie, lebo doterajšie kapacity alokované pre Opel bude musieť prispôsobiť a Nissan až taký predajný výtlak nemá. V budúcnosti je však jasná orientácia na spoluprácu s Mercedesom, s ktorým už Renault spolupracuje na Kangoo/T a niektorých prvkoch Trafic/Vito. O rozšírení o dodávkové Dacie nie sú úvahy, ale ponúknuť úplný základ by určite prilákalo niekoľko zákazníkov.

Kým Volkswagen donedávna paktoval s Mercedesom, tejto afére je koniec a nový Crafter zdieľa výrobu s MANom, ktorý ale tiež patrí do koncernu Volkswagen. Lenže aj tu sa rysuje nová spolupráca aj na poli veľkých dodávok a to konkrétne so stále ešte samostatným Fordom.

No čo? Pekne sa to zamotalo, však!