Prvá jazda BMW M440i bez strechy: Už ste zmenili názor na predok?

BMW doplnilo portfólio strednej triedy, alebo segmentu D o ďalší model, konkrétne o štvorku kabrio. My sme si ju skúsili s najvýkonnejším bežným motorom. Tak ako v prípade kupé sme prvú jazdu absolvovali s verziou M440i.

Kedy sa dostaneme k maske chladiča? Hneď teraz! Vyzerá dobre, v tejto kombinácii je všetko tak ako má byť. Všetko sedí, jediné, čo by sme menili je evidenčné číslo. Nie, predok BMW nemôžeme hejtovať, hejtujme evidenčné čísla, ktoré mu vôbec nesedia. S malým, ani nie švajčiarským, ale luxemburským, by predok vyzeral veľmi dobre.

Kabriolet s číslom 4 v označení má vynikajúco vyzerajúcu líniu od prednej kapoty až po veko kufra. Ale to najlepšie je farba. Táto zelená Sanremo nemá ďaleko od dokonalosti a autu sedí najviac ako sa dá. Línie sa nezhoršia ani po zatiahnutí látkovej strechy. Áno, BMW prešlo ku látkovej streche. Ubudlo tak 40 kilogramov v tých najvyšších miestach a tým pádom sa zlepšila ovládateľnosť.

Ku zelenej dokonale ladí bledý interiér. Krajšia farebná kombinácia na ceste určite nebola. Teda nie v okolí tejto štvorky. Dobre, poďme štartovať. Motor sa prebúdza ako keby chcel byť pretekársky, nabehne a ustáli sa na príjemnej hladine. Potom už záleží len na zvolenom režime, či sa na najbližšej križovatke vypne, alebo nie. Keďže má mild-hybridný doplnok, tak nemá možnosť vypnúť start-stop systém, lebo by popieral svoje určenie. Ale v režime Sport je vypínanie obmedzené a aj v kolóne vám systém manažmentu motora nechá tých šesť valcov bežať.

Motor s objemom 3 litre má výkon 275 kW (374 k). To je viac ako mala E46 M3. A nie zase o toľko menej ako mala predchádzajúca M4. Takže zrýchlenie trvá len chvíľku, omnoho viac však auto prekvapí svojou pružnosťou. Dokonca je enormný rozdiel medzi komfortným a športovým režimom.

Zvuk je trochu podfarbený z reproduktorov, ale takým štýlom, že všetko znie prirodzene a iba ako jemné zosilnenie reality. Nepopulárny názor je, že do tohto BMW by stačil aj štvorvalec verzie 430i. Nie, M440i nemá vysokú spotrebu, kľudne sa dá držať v blízkom okolí 8 litrov a dokonca sa dá táto hranica aj podliezť, ale s týmto autom sa chcete kochať peknou krajinou, netreba brutálne výkony. Veď už aj ten slabší motor má stovku za 6,2 sekundy. Dobre, M440i to dá za 4,9, ale tieto parametre sú dôležité skôr pri kupé.

Dôležitým časovým údajom je 18 sekúnd, ktoré treba na zloženie a rozloženie strechy. Natiahnutá má evokovať siluetu kupé a premena auta je možná až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu. Hovorte na ten vzhľad čo chcete, toto auto je perfektné a v tejto farebnej, tvarovej a výbavovej kombinácii je naozaj pekné. Ozaj a 430i je zadokolka, takže á nižšiu hmotnosť.